حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
شناسه : 34342

غلامعلی دهشیری در تشریح اقدامات دادگستری کل استان یزد در حوزه زندانیان محکوم به قصاص نفس، با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص یکی از احکام و مجاز‌ات هایی است که ریشه در مبانی فقهی و شرعی داشته و در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای […]

پ
پ

غلامعلی دهشیری در تشریح اقدامات دادگستری کل استان یزد در حوزه زندانیان محکوم به قصاص نفس، با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص یکی از احکام و مجاز‌ات هایی است که ریشه در مبانی فقهی و شرعی داشته و در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص است.

وی افزود: اما در آموزه‌های دینی ما بر ارجحیت عفو و گذشت تاکید شده و آن را بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، عنوان کرد: مجموعه توسعه حل اختلاف استان یزد در پرونده‌های قصاص اهتمام جدی برای جلب رضایت اولیای دم و گذشت از حق قصاص دارند.

دهشیری ادامه داد: برهمین اساس در شهریور ماه سال‌جاری با تلاش‌های انجام شده ۲ فقره از پرونده های قصاص منتهی به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان این پرونده‌ها از قصاص نفس شد.

وی بیان کرد: پس از گذشت اولیای دم و منتفی شدن اجرای حکم قصاص، مطابق مقررات برای محکومان، مجازات حبس به جهت جنبه عمومی جرم تعیین و برخی با احتساب مدت بازداشت قبلی از زندان آزاد و برخی نیز پس از اتمام محکومیت حبس آزاد خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.