حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
شناسه : 34272

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، از مجتمع قضایی شهید مدنی بازدید کرد. یحیی جعفری ضمن بازدید از شعب مختلف مجتمع قضایی شهید مدنی، به درخواست مراجعان مردمی در این مجتمع نیز رسیدگی کرد و در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت. رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در […]

پ
پ

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، از مجتمع قضایی شهید مدنی بازدید کرد.

یحیی جعفری ضمن بازدید از شعب مختلف مجتمع قضایی شهید مدنی، به درخواست مراجعان مردمی در این مجتمع نیز رسیدگی کرد و در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید گفت: برنامه‌ سرکشی، نظارت و بازدید از مجتمع‌های قضایی تهران به ۲ روش حضوری و سیستمی انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه شخصاً از مجتمع‌ها بازدید می‌کنم، یک هیئت بازدید و ارزیابی عملکرد تشکیل داده‌ایم که متعاقب گزارش آن هیئت وارد مجتمع‌ها شده و نقاط ضعف و قوت اعلامی هیئت بررسی می‌کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه امروز عملکرد شعب مختلف مجتمع قضایی شهید مدنی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در این بازدید، موانع رسیدگی به پرونده‌ها با کمک همکاران بررسی شد و امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که رسیدگی به پرونده‌های قضایی ضمن دقت با سرعت انجام شود و با اطاله دادرسی مواجه نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع قضایی شهید مدنی دعاوی حقوقی عمومی و نیز پرونده های موضوع دعاوی دریایی، بنادر و کشتیرانی رسیدگی می‌شود، گفت: در این مجتمع، با گلایه‌ از حیث رسیدگی و ماهیت پرونده مواجه نبودیم و تنها تعدادی از مراجعان بخاطر اطاله دادرسی گلایه داشتند که باید برای رفع آن ورود کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بازدید از مجتمع‌های قضایی، مراجعات مردمی داریم که مردم درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند و سعی می‌کنیم موارد را با سرعت پیگیری و رفع رجوع کرده و رضایتمندی مراجعان را افزایش دهیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه نکاتی که هیئت کمیته بازدید گزارش می‌کنند را به مراجع بالادستی و سرپرستان مجتمع‌ها برای پیگیری منعکس می‌کنیم، گفت: این موارد در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت قابل رصد و پیگیری هستند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید و سرکشی به مجتمع‌های قضایی مقید به دوره زمانی خاصی نیست، گفت: شخصا از ابتدای سال تاکنون، حدود ۴۰ مورد بازدید از مجتمع‌های قضایی داشته‌ام. در طول هر هفته، شخصاً از ۱ تا ۳ مجتمع بازدید می‌کنم و هیئت بازدید کننده نیز برنامه مشخصی دارد و طبق برنامه در مجتمع‌ها حاضر می‌شوند و این اقدام جزو برنامه‌های همیشگی و متداول ستاد محاکم استان تهران است.

جعفری با اشاره به اینکه ارتباط مستقیم هر روزه نیز به طرق مختلف تلفنی و مکاتبه ای با مجتمع‌های قضایی داریم، افزود: رسیدگی به مراجعات مردمی، رسالت و وظیفه هر روزه مسئولان قضایی است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اینکه هر مجتمع قضایی در تهران، کارویژه خاص خود را دارد، افزود: بعضی از مجتمع‌ها تخصصی و تعدادی کیفری- حقوقی هستند؛ مجتمع‌ها را از حیث عملکرد و ارزیابی نمی‌توان یکسان دید.

جعفری در پایان گفت: بحث آشنایی حقوقی فعلی مردم در حدی است که وقتی به محاکم مراجعه می کنند و با پاسخ حقوقی مواجه می‌شوند، بعداً به لحاظ عدم اشراف کافی با مسائل، گلایه‌شان به مراتب زیاد می‌شود لذا انتظار داریم، قوه قضاییه، صدا و سیما و وکلا کمک کنند، آشنایی مردم با حقوق قانونی و آیین دادرسی و مقررات بالا برود و شاهد مشکلات کمتری در این زمینه باشیم.

در این برنامه کثیرلو سرپرست مجتمع قضایی شهید مدنی و مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعان و دیدار با همکاران همراهی می کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.