حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
شناسه : 34216

 حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی بهره وری ایران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  چطور می‌توان از جریان صلح و سازش برای کمرنگ کردن یا حل و فصل جریان اغتشاشات اخیر استفاده کنیم، با بیان اینکه این اغتشاشات موضوعی متفاوت است و […]

پ
پ

 حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی بهره وری ایران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  چطور می‌توان از جریان صلح و سازش برای کمرنگ کردن یا حل و فصل جریان اغتشاشات اخیر استفاده کنیم، با بیان اینکه این اغتشاشات موضوعی متفاوت است و برخی به دلیل توطئه‌هایی که برای آنها چیده شده بود و تحریکاتی که از بیرون می‌شود این اعمال را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، افزود: متاسفانه این افراد گوشی شنوا و زبانی برای گفت‌وگو ندارند.

وی با بیان اینکه ۲ طرف این مسئله آسیب دارد، اضافه کرد: به لحاظ گفت‌وگو و شنیداری این افراد خود را کر و علاوه بر این زبانشان را به پرخاش بازکرده‌اند بنابراین با این افراد و با سردمداران و سرکرده‌هایشان جای گفت‌وگو نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه اما با فرزندان خود و این مرز و بوم از جمله دانشجویان و دانش آموزان باید حتما در گفت‌وگوی جدی، در تمامی موضوعات مورد نظر را باز و پیگیری کنیم تا اگر حرفی، گفت‌وگوی، مطالباتی و یا ایده‌هایی دارند بتوانند در فضایی آرام و اخلاقی مطرح کنند.

وی یاد آور شد: این فضای گفت‌وگو حتما نیاز به توسعه دارد و مقام معظم رهبری سال‌هاست بر کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید دارند و به اصرار پیگیری می کنند که این موضوع را ترویج کنید.

 حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه و در دانشگاه‌ها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی راه افتاده است، ابراز امیدواری کرد: تا از این موضوع استقبال بیشتری شود و این ساز و کار وجود دارد و در حال حاضر باید از آن استفاده کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه همه اطراف موضوع یعنی کسانی با هر نوع نگرشی که دارند چه آنهایی که خیلی انقلابی و یا خیلی حزب‌اللهی هستند و چه آنهایی که کمتر حزب اللهی هستند اما بالاخره به سرنوشت انسانی خودشان و ایرانشان علاقه‌مند هستند دعوت می‌کنم که برای استفاده از فضاهای کرسی‌های آزاداندیشی پیشگام شوند، افزود: ما هم نقش حمایتگر را داریم و از آن ها حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما بحث صلح و سازش معمولا جایی پیش می‌آید که اختلافات سخت و میان چند تن از مردم باشد، در بحث‌های سیاسی کمتر نیاز به این بحث‌ها هست و باید گفت‌وگوی عقلانی حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، بیان کرد: شورا های حل اختلاف معمولا برای ایجاد صلح و سازش در اختلافاتی که پیش می‌آید و ممکن است به پرونده قضایی منجر شود ورود می کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، اضافه کرد: البته یک نقطه مشترک وجود دارد و آن بحث و گفت‌وگو است زیرا یکی از روش‌های حل مسئله در سطح دنیا که خیلی جدی نیز گرفته شده روش گفت‌وگو است و ما هم در حل اختلافات بین اشخاص این روش را پیشنهاد، توصیه و حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در مسائل اجتماعی هم این امر بسیار جدی‌تر است و آنجا بر روی این گفت‌وگو باید بسیار بیشتر کار شود و به نظر من رسانه‌ها در ایجاد فضای گفت‌وگو می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی پیشنهاد کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی رسانه‌ای ایجاد شود یعنی هر رسانه‌ای که توانایی خوبی دارد سخنگاه‌هایی( تریبون) برای آزاد اندیشی مانند تریبون آزاد دانشجویی ایجاد کنند و آن را دائمی‌ کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، همچنین گفت: بر حسب میزان حساسیتی که در موضاعات  وجود دارد پیشنهاد می‌شود سریع در این سخنگاه‌ها مطرح شوند تا افراد حرفشان را منطقی بزنند و این می‌تواند کار بسیار موفقی باشد که از طریق فضای رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.