حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
شناسه : 33816

غلامرضا مهدوی در تبیین اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است. وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر […]

پ
پ

غلامرضا مهدوی در تبیین اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است.

وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر عفو تاکید شده و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است به همین دلیل شوراهای حل اختلاف استان تهران اهتمام جدی برای جلب رضایت و گذشت اولیای دم پرونده‌ها دارند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، ادامه داد: بر این اساس در نیمه اول امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان، ۲۲ فقره از پرونده‌های قصاص نفس منتهی به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان این پرونده ها از اجرای قطعی حکم قصاص نفس شد.

مهدوی با اشاره به  این که در حال حاضر با تلاش اعضای شورا های حل اختلاف استان تهران مقدمات کار برای جلب رضایت اولیای دم ۲۳ پرونده و رهایی محکومان آن‌ها از قصاص نفس نیز فراهم شده است، اضافه‌کرد: اما انجام این امر و رهایی از قصاص و آزادی این تعداد محکوم منوط به تامین اعتباری معادل ۸ میلیارد تومان است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران، با بیان اینکه اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران با هدایت همکاران و مدیران قضایی قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین مردم و همچنین از اولیای دم که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می شوند تقدیر و تشکر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.