حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
شناسه : 33346

منوچهر فتاحی، رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه، گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۴۴ ستاد صبر و همیاران صلح کرمانشاه، اولیای دم با اعلام رضایت، از قصاص فرد متهم گذشت کردند. معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه، اظهار کرد: حدود پنج سال پیش در سنگر نظامی در مرز سومار […]

پ
پ

منوچهر فتاحی، رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه، گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۴۴ ستاد صبر و همیاران صلح کرمانشاه، اولیای دم با اعلام رضایت، از قصاص فرد متهم گذشت کردند.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه، اظهار کرد: حدود پنج سال پیش در سنگر نظامی در مرز سومار بصورت اتفاقی تیری از اسلحه سرباز وظیفه شلیک که موجب اصابت به یکی از همسنگران شده که یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی افزود: با دستور مقام قضایی، اعضای شعبه ۴۴ حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح با بزرگان طرفین جلساتی طی چند ماه برگزار و آنان را به گذشت دعوت کردند و زمینه را برای صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم فراهم کردند.

فتاحی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه اولیای دم از قصاص متهم صرف نظر کردند و پرونده بعد از ۵ سال با مصالحه مختومه شد.

به همین مناسبت مراسمی در زندان مرکزی استان کرمانشاه با حضور مسئولان و روحانیون در سالن اجتماعات برگزار شد.

در این جلسه فتاحی با اشاره به قرآن کریم و احادیث انبیاء به بیان اهمیت صلح وسازش پرداخت و این امر را موثر و مورد لزوم جامعه امروزی برشمرد.

وی ضمن تشکر از اعضای شعبه ۴۴ شورای حل اختلاف، کارکنان زندان مرکزی کرمانشاه و حوزه دادستانی و بزرگان ومتنفذان استان کرمانشاه اعلام کرد: در ایام آتی اقدام به تشکیل شعبه ای تخصصی درخصوص سازش در قتل و اختلافات قومی و قبیله ای به جهت ایجاد صلح وسازش و حل اختلافات می‎کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.