حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
شناسه : 33243

یوسف نیکنام در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان اقلید بر استفاده لازم از ظرفیت های مردمی به منظور صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: اختلافات که در سطح جامعه بوجود می آید را می توان با استفاده از ظرفیت های مردمی، ائمه جمعه […]

پ
پ

یوسف نیکنام در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان اقلید بر استفاده لازم از ظرفیت های مردمی به منظور صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: اختلافات که در سطح جامعه بوجود می آید را می توان با استفاده از ظرفیت های مردمی، ائمه جمعه و جماعات و سایر بزرگان و متنفذین محلی با صلح و سازش برطرف کنیم.

وی افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می توانیم مراجعه مردم به دادگستری را کاهش دهیم چرا که در فرآیند مراجعه مستقیم مردم به دستگاه قضایی و تشکیل پرونده، آسیب های بسیاری وجود دارد که لازم است با جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی بخشی از این آسیب ها را کاهش دهیم.

معاون قضایی دادگستری استان فارس به هوشمند سازی قوه قضائیه در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه به منظور دسترسی آسان شهروندان ارائه خدمات قضایی به صورت هوشمند و الکترونیک را در دستور کار خودقرار داده است.

نیکنام در ادامه افزود: امروز ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک سبب شده تا مردم از داخل و حتی خارج از کشور از طریق سامانه و درگاه الکترونیک بتوانند به راحتی به خدمات قضایی دسترسی پیدا کنند و در هر کجای کشور نیز دادخواست خود را ارائه کنند و یا دعوی مطرح کنند و حتی در جلسه دادرسی الکترونیک شرکت کنند و از روند رسیدگی قضایی خود مطلع شوند.

وی خاطر نشان کرد هوشمند سازی خدمات در دستگاه قضایی به منظور دسترسی هر چه آسان تر مردم به خدمات قضایی و دادرسی عادلانه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه در دهه اخیر جهش بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات قضایی داشته و در دستگاه قضا تحول ایجاد شده است، بیان کرد: مدیریت قضایی در مجموعه دادگستری سال هاست مورد توجه مسئولان قوه قضاییه واقع شده است تا بتواند در اجرای برنامه ها ی تحولی، ساختاری و سازمانی خود، خدمات مطلوب تری به مردم ارائه کند و نه تنها در انجام و تصویب طرح ها و برنامه ها بلکه با این اقدامات تحولی بتواند در عمل نیز حس اعتماد و اطمینان را برای شهروندان تقویت کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان اقلید ضمن قدردانی از اقدامات رئیس سابق دادگستری این شهرستان به امنیت مطلوب شهرستان اقلید اشاره کرد و از افتتاح دادگاه عمومی بخش سده شهرستان اقلید در آینده خبر داد.

نیکنام در این مراسم به رئیس جدید دادگستری شهرستان اقلید نیز توصیه کرد تا ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی تعامل مناسبی با شورای تأمین، امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی شهر و روستا و سایر سازمان ها و نهادهای اجرایی داشته باشد.

وی گفت: کرامت انسانی و تکریم و احترام مراجعان به دستگاه قضایی حفظ شود و در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری های مشروع اهتمام لازم در دستور کار قرار گیرد و همسو و همگام با سیاست های کلان قوه قضاییه اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی مد نظر قرار گیرد.

در پایان این مراسم از تلاش ها و اقدامات محمدربانی رئیس سابق دادگستری شهرستان اقلید قدردانی و با حکم رئیس قوه قضاییه، قاضی عبداله سعادتیان به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.