حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
شناسه : 33240

حسن بابایی در سی و سومین نشست شورای تحول و تعالی این سازمان، از پیگیری جدی رئیس و اعضای شوراهای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان‌ها در توجه ویژه به اجرای کامل حدنگاری تقدیر کرد. وی از رؤسای کل دادگستری استان‌ها خواست تا یک قاضی مجرب و برجسته را به عنوان قاضی ویژه حدنگاری […]

پ
پ

حسن بابایی در سی و سومین نشست شورای تحول و تعالی این سازمان، از پیگیری جدی رئیس و اعضای شوراهای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان‌ها در توجه ویژه به اجرای کامل حدنگاری تقدیر کرد.

وی از رؤسای کل دادگستری استان‌ها خواست تا یک قاضی مجرب و برجسته را به عنوان قاضی ویژه حدنگاری تعیین کنند.

کاهش ورودی پرونده های حقوقی مربوط به اراضی و املاک با اجرای جدی حدنگاری در یک‌سال اخیر

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این نشست گفت: بررسی ها نشان می دهد دریکسال اخیر با اجرای جدی کاداستر و افزایش صدور اسناد به نسبت سال های گذشته، حداقل ۱۵ درصد از ورودی پرونده های حقوقی در حوزه اراضی و امالک در استان زنجان کاهش یافته است.

وی افزود: اقدامات تحسین برانگیز سازمان ثبت در این یکسال باعث افزایش صدور اسناد حدنگاری در الیه های مختلف شده و باید نهضت ایجاد شده با مدیریت دکتر بابایی در سازمان ثبت در پیشبرد جهادی کاداستر و تأثیر آن در کاهش ورودی پرونده ها را یک فرصت قلمداد کنیم.

دستگاه‌های کم کار در اجرای حدنگاری، از حیث ترک فعل به مراجع نظارتی معرفی می شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: دستگاههایی که در اجرای حدنگاری همکاری الزم را به عمل نمی آورند از حیث ترک فعل به دستگاه های نظارتی معرفی می شوند.

وی اظهار کرد: در یکسال اخیر یکی از دستورات ثابت و ویژه شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در استان آذربایجان غربی، اجرای کامل کاداستر بویژه اتمام حدنگاری و صدور اسناد اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بوده است.

سرپرست معاونت امور امالک و کاداستر سازمان ثبت نیز در نشست شورای تحول و تعالی این سازمان به رشد سه و نیم برابری صدور اسناد اراضی کشاورزی در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۰برای ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سند مالکیت حدنگاری صادر شده که این آمار در شش ماهه امسال به ۷ هزار و ۴۸۲ هکتار رسیده است.

پیگیری افزایش ظرفیت هیئت های موضوع قانون تعیین، تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و امالک فاقد سند رسمی و لزوم همکاری بیشتر ادارات منابع طبیعی بویژه در پاسخ به استعالمات، از موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در نشست های شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و امالک کشور، رؤسای کل دادگستری استانها و دادستانهای مرکز استان نیز به طور متناوب و به صورت وبیناری شرکت می کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.