حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
شناسه : 33247

سعید عمرانی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه چندی پیش اعلام کرد که با ورود دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید، از تعطیلی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر جلوگیری شده است. به دلیل اینکه در حال حاضر اقتصاد یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشور است و […]

پ
پ

سعید عمرانی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه چندی پیش اعلام کرد که با ورود دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید، از تعطیلی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر جلوگیری شده است.

به دلیل اینکه در حال حاضر اقتصاد یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشور است و تنها دستگاه اجرایی و دولت قادر به حل مشکلات این حوزه نیست، دستگاه قضا با توجه به شرایط کشور وارد این عرصه شده تا همراه با قوه مجریه در رفع مشکلات این حوزه کمک کند.

این کمک ها و اقدامات از حوزه تنظیم و توزیع در بازار، توزیع نهاده ها، گمرک تا صنایع مختلفی چون فولاد و پتروشیمی را در برمی‌گیرد.

طبق گفته کارشناسان بخش زیادی از چالش ها و موانع حوزه تولید و اقتصاد، ناشی از  اشکال ساختاری در حوزه بانکی است که نیاز به اصلاح قوانین دارد و غیر از آن نیز بوروکراسی اداری دست و پای تولیدکنندگان را بسته است اما اخیرا با ورود و ارتباط دستگاه قضایی با بخش های خصوصی، صنوف مختلف، اتاق های بازرگانی، انجمن ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها، بستری مهیا شده تا حرف های تولیدکنندگان شنیده و با انتقال موارد به مسئولان ارشد کشور، رسیدگی و پیگیری شوند.

برگزاری جلسات ماهانه و منظم دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان عالی دستگاه قضا نیز موید عزم جزم جدی دستگاه قضا، برای رفع مشکلات حوزه تولید، صنعت و اشتغال در کل کشور است.

احیای کارخانه تولید محصولات غذایی ‌مانی سعادت شهر، یکی از نمونه هایی است که وعده قوه قضاییه در التزام جدی به رفع موانع تولید را عینیت بخشیده است.

علی اصغر دهقانی مدیرعامل کارخانه محصولات غذایی ‌مانی سعادت شهر در گفت‌وگو با میزان، می‌گوید: واحد تولیدی‌ مانی از حدود ۱۲ سال قبل کار خود را در شهرستان پاسارگاد  و با سرمایه شخصی و بدون وام آغاز کرد که به مرور زمان کار را گسترش داده و تعداد نیروهای شاغل را به ۴۰ نفر رساندیم.

وی با اشاره به مشکل این واحد تولیدی افزود: پس از مدتی از آغاز بکار، چاه آب کارخانه خشک شد. به منظور تامین آب مصرفی کارخانه چند حلقه چاه جدید حفر شد اما به نتیجه‌ای نرسید و از آنجا که این کارخانه در بخش صادرات فعال بود و در اکثر شهرها نمایندگی داشتیم، مجبور به ادامه کار با همان وضعیت شدیم.

مدیرعامل کارخانه محصولات غذایی ‌مانی سعادت شهرگفت: برای ادامه کار، زمینی را که دولت ۱۵ سال قبل به یک شخص دیگری واگذار کرده بود و آن فرد نتوانسته بود در آن زمین، کاری انجام دهد را خریداری کردیم که حدود ۲۰ کیلومتر با کارخانه قبلی‌ فاصله داشت، تمام مجوزها را دریافت کردیم و در طول یک سال کارخانه جدید را به بهره‌مندی رساندیم.

وی افزود: در طول این یک سال تا کارخانه جدید راه‌اندازی شود، برای کارخانه قدیمی آب خریداری می‌کردیم و تولید ادامه داشت، اما در کارخانه جدید مشکلی با جهاد کشاورزی استان فارس پیدا کردیم. جهاد کشاورزی استان اعلام کرد که پروانه تأسیس‌ کارخانه‌ جدید برای تولید رب گوجه فرنگی است و تا خط تولید رب گوجه نصب و فعال نشود، اجازه بهره برداری به کارخانه داده نمی شود.

دهقانی یادآور شد: نمی‌توانستیم کارخانه را یک سال دیگر تعطیل کنیم تا خط تولید رب گوجه هم نصب شود چرا که در این صورت، بازار داخلی و صادرات‌مان را از دست می‌دادیم. چندین بار به جهاد کشاورزی استان فارس مراجعه کردیم، متأسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم لذا به دادگستری شهرستان پاسارگاد مراجعه کردیم.

مدیرعامل کارخانه محصولات غذایی ‌مانی سعادت شهر گفت: با مطرح کردن مشکل‌مان با دادگستری شهرستان پاسارگاد، نهایت همکاری را انجام دادند و بلافاصله کارگروهی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های استانی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با ورود سریع و قاطعانه دادگستری استان فارس مشکل واحد تولیدی‌مان حل شد، گفت: از مراجعه ما به دادگستری شهرستان تا تشکیل کارگروه رفع مشکل حدود یک ماه طول کشید و با کمک دستگاه قضایی هم اکنون ۱۰۰ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند.

به هر روی، رفع موانع تولید گام بزرگی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و به تبع آن جلوگیری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی نیر محسوب می شود که امیدواریم همه مسئولان همدل و همگام برای تحقق این مهم گام بردارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.