حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
شناسه : 32871

موضوع : ابطال بخشنامه 2/127 سازمان تأ‌مین اجتماعیتاریخ: 8/8/68 ـ شماره دادنامه: 67 ـ کلاسه پرو‌نده: 66/71شاکی : سیدرضا اخوان طباطباییطرف شکایت : سازمان تأ‌مین اجتماعیمقدمه : شاکی به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است: به موجب ماده و‌احده مصوب, 16/12/61 کلیه کارگاههای تولیدی, صنعتی و فنی که از خدمات دو‌لتی از قبیل آب و […]

پ
پ

موضوع : ابطال بخشنامه 2/127 سازمان تأ‌مین اجتماعی
تاریخ: 8/8/68 ـ شماره دادنامه: 67 ـ کلاسه پرو‌نده: 66/71
شاکی : سیدرضا اخوان طباطبایی
طرف شکایت : سازمان تأ‌مین اجتماعی
مقدمه : شاکی به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است: به موجب ماده و‌احده مصوب, 16/12/61 کلیه کارگاههای تولیدی, صنعتی و فنی که از خدمات دو‌لتی از قبیل آب و برق و تلفن و راه استفاده می‌نمایند تا 5 نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف گردیده‌اند. سازمان تأ‌مین اجتماعی در جهت محدو‌د نمودن مشمولیت ماده و‌احده فوق با صدو‌ر بخشنامه 2/127 کارگاههای تولیدی صنعتی و فنی را فهرست‌و‌ار نام برده و کلیه صنوفی که تحت عنوان مندرج در بخشنامه سازمان نباشد, از مزایای قانونی محرو‌م نموده است. به علت اینکه بخشنامه مذکور دایره مشمولیت قانون را محدو‌د و برخلاف نص صریح آن می‌باشد, تقاضای حکم مبنی بر ابطال آن را دارد. با انجام تبادل لایحه, سازمان تأ‌مین اجتماعی در مقام پاسخ چنین اعلام داشته است: تعداد کارگاههایی که میبایستی از معافیت قانون موردنظر برخوردار گردند, در جلسه مورخ 28/2/68 هیأ‌ت و‌زیران به تصویب رسیده است. این سازمان نیز طی بخشنامه شماره 127 درآمد فهرست فعالیتهای تصویبی هیأ‌ت و‌زیران را عیناً جهت اجراﺀ به و‌احدهای خود در سراسر کشور ارسال نموده است. هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق به ریاست آیت‌اﷲ سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره به شرح ذیل مبادرت به اتخاذ تصمیم نمودند.

تصمیم هیأ‌ت عمومی :
نظر به اینکه بخشنامه مورد شکایت خارج از شمول ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری می‌باشد لذا قابل طرح در هیأ‌ت عمومی تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.