حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۹
شناسه : 32746

پرویز توسلی‌زاده درباره روند رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی در استان، اظهار کرد:  در حال حاضرتعداد پرونده های کثیرالشاکی  220 فقره پرونده است که ۳۰ فقره آن مربوط به پرونده های بیش از ۵۰ نفر شاکی و ۹ فقره آن مربوط به پرونده هایی است که بیش از یکصد نفر شاکی دارند. وی افزود: اکثریت […]

پ
پ

پرویز توسلی‌زاده درباره روند رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی در استان، اظهار کرد:  در حال حاضرتعداد پرونده های کثیرالشاکی  220 فقره پرونده است که ۳۰ فقره آن مربوط به پرونده های بیش از ۵۰ نفر شاکی و ۹ فقره آن مربوط به پرونده هایی است که بیش از یکصد نفر شاکی دارند.

وی افزود: اکثریت این پرونده ها مربوط به تعاونی بوده که نمونه ای از آن  پرونده تعاونی مسکن حافظان کنگاور است و نمونه ای دیگر از پرونده های کثیرالشاکی که بیش از یکصد نفرشاکی داشت، پرونده بزرگ مشیری بود که با اتخاذ تدابیر مناسب مختومه شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در مرداد ماه سال جاری ۳۰ فقره پرونده کثیرالشاکی  که شکات آن بیش از ۵۰ نفر بودند در دادگستری استان کرمانشاه درحال رسیدگی بود که قریب به ۵۰ درصد آن در اجرای احکام کیفری است.

وی افزود: گفتنی است که از این ۳۰ فقره ، ۹ فقره مربوط به پرونده هایی بوده که تعداد شکات آنها بیش از یکصد نفر است با رصد این پرونده ها و مکاتبات با شعب مربوطه و تماسهای تلفنی با قضات رسیدگی کننده به این پرونده ها مقرر شد  تا با برنامه ریزی مناسب ،امکانات موجود و استفاده از ظرفیت های صلح و سازش در جهت حل مشکلات اینگونه پرونده ها اقدامات لازم بعمل آید.

توسلی زاده درباره اقدامات دادگستری استان در راستای احیای کارخانه و کارگاه تولیدی اظهارکرد: در راستای احیای کارخانه ، کارگاه تولیدی و رفع موانع تولید ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بسیار پرتوان ظاهر شده به طوری که از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ تاکنون تعداد ۳۵ جلسه در این ستاد برگزار شده است.

وی افزود: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان ۱۸۱مصوبه برای رفع مشکلات ۱۵۱واحد تولیدی در نظر گرفته شده است تا با اجرای این مصوبات مشکلات و موانع واحد های تولیدی برطرف شود همچنین بازدیدهایی نیزدر راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی توسط اعضای ستاد انجام شده است.

توسلی زاده بیان کرد: قدم های ارزنده ای در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی اعم از بانکی و پولی، مالیاتی، بیمه‌ای و تامین اجتماعی، حقوقی و قضایی و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و دولتی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برداشته شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: درسال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ فقره و در سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۱۱ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شده است.

وی با اشاره به مدیریت  اختلافات قومی و قبیله ای قدیمی اظهار کرد: به منظورکاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان راهکارهای پیشگیرانه کاربردی اتخاذ می‌شود تا  اختلافات قدیمی و ریشه ای بین روستا ها و طوایف مدیریت شود زیرا از موضوعات مهم و اولویت دار این استان است و در این راستا تمام ظرفیت‌های استانی فعال هستند به طوری که یکی از موارد مهم و دارای سوابق ریشه ای اختلاف با بیش از پنجاه سال قدمت موضوع اختلاف حادث میان دو روستای خلگ و سرآبله در حق تعلیف و چرای دام بود. که در صورت عدم مدیریت منجر به نزاع ودرگیری افراد در آن مناطق می‌شد، که با مدیریت پیشگیرانه وتشکیل کارگروه  ویژه این اختلاف با تنظیم صورتجلسات و امضاء معتمدین  وشورا روستاها پایان داده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.