حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
شناسه : 32678

مجتبی قهرمانی در نشست مشترک با معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گزارشی از اجرای مراحل مختلف طرح حد نگاری اراضی کشاورزی در این استان ارائه کرد. مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن منویات و توصیه های هشت گانه مقام […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی در نشست مشترک با معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گزارشی از اجرای مراحل مختلف طرح حد نگاری اراضی کشاورزی در این استان ارائه کرد.

مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن منویات و توصیه های هشت گانه مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به تکلیف قانونی در زمینه تعیین مالکیت زمین ها در شهرها و روستاها و پیشگیری از جرایمی مانند زمین خواری و کوه خواری و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص و همچنین در راستای اجرای مصوبات سفر معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان هرمزگان، تاکنون ۱۸ مصوبه کاربردی در جلسات صادر شده است که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی تعیین قاضی ویژه ناظر به اجرای طرح کاداستر و مراجعه حضوری مسئولان مربوطه در حوزه ثبتی برای دریافت درخواست های مردمی را دو اقدام مهم انجام شده به منظور ثبیت اراضی در استان هرمزگان برشمرد و یادآور شد: در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، درخواست های مردمی برای ثبت ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان ظرف ۱۰ روز اخذ شده است.

قهرمانی با اشاره به دریافت ۱۸ هزار و ۲۳۵ درخواست برای ثبت اراضی کشاورزی با مساحت تقریبی بیش از ۷۸ هزار هکتار تاکنون، بیان داشت: به منظور تسریع در امور و رفع موانع موجود، بیش از ۵۰ جلسه مشترک با ادارات و دستگاه های متولی در این خصوص برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تشکیل جلسات مختلف در خصوص رفع تداخلات اراضی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری این جلسات موضوعات مرتبط با ۱۴۸ پلاک ثبتی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

مجتبی قهرمانی در ادامه، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، علما، روحانیون و معتمدان محلی برای تشویق مردم به ثبت زمین هایشان در سامانه کاداستر‌، نصب بنرهای فراخوان در ورودی روستاها و انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی به همراه تبلیغات در فضای مجازی را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور تسریع در اجرای مراحل مختلف طرح حدنگاری اراضی زراعی در استان هرمزگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گام نخست طرح حدنگاری اراضی کشاورزی با دریافت درخواست های مردمی در این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، از آغاز گام دوم این طرح طی روزهای اخیر نیز خبر داد و تأکید کرد: با آغاز گام دوم طرح حدنگاری اراضی کشاورزی تنها طی چند روز اخیر، کار نقشه برداری مساحتی بالغ بر هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های زراعی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: طی پنج ماهه نخست امسال برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان سند کاداستری صادر شده است که این میزان در مقایسه با مجموع اراضی ثبت شده طی پنج سال اخیر، رشد ۱۲۰ درصدی را نشان می دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.