حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
شناسه : 32360

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سنندج که با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات مجتمع شهید قدوسی سنندج برگزار شد، تصریح کرد : […]

پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سنندج که با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات مجتمع شهید قدوسی سنندج برگزار شد، تصریح کرد : کردستان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در زمینه بارگذاری صحیح اطلاعات در سامانه ذکر شده تاکید و اضافه کرد: بحث کشف جرایم مربوط به زمین و نظارت و تعقیب متخلفان، نیازمند یک فناوری و سامانه بود که امروز بهره‌برداری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: استان کردستان از لحاظ جغرافیایی با محدودیت زمین با کاربری مسکونی مواجه بوده و در این استان بستر اراضی ملی، منابع طبیعی و اوقاف گسترده است، بنابراین وجود سامانه مدیریت زمین، کمک بسیار خوبی برای نظارت بر این حوزه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به سوءاستفاده برخی افراد سودجو در حوزه تصرف اراضی ملی اشاره داشت و ادامه داد: با افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، بحث اعطای مجوزها و واگذاری‌ها با دقت و نظارت بهتری انجام می‌شود، هرچند دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما کم و کاستی هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو و امکانات دستگاه‌ها با افتتاح این سامانه برطرف می‌شود، گفت: دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه نظارت، پیشگیری و حفظ و احیای حقوق عامه ضمن برخورد جدی با هرگونه تصرف و یا تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی با هرگونه تخلف، کم کاری و یا ترک فعل دستگاههای متولی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

حسین پورمند در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات رئیس‌کل دادگستری و کارکنان دستگاه قضایی در استان کردستان، اظهار کرد: امروز سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و یک ضرورت مدیریتی برای پیشگیری از بسیاری از معضلات است.

پورمند ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های متولی و همکار افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین حاصل تلاش و همکاری مشترک معاونت اجتماعی قوه قضاییه، سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: این سامانه با فراهم ساختن ۳ امکان مهم «پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای»، «مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین» و «مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی» قرار است، مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و تعدی و دست‌درازی به اراضی شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرایم‌ جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی است و تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شده است، اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا، دنبال اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با مشارکت و هم‌افزایی با سایر قوا هستیم که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

پورمند با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیرانه مطابق با فرامین رهبر معظم ‌انقلاب، سیاست‌های کلان نظام و قوانین بالادستی باید به صورت استاندارد، به روز و بر اساس فناوری‌های نوین طراحی شود، تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات نوین دنیا را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم رصد کرده و تلاش می‌کنیم بسیاری از برنامه‌ها را بومی سازی و با سایر دستگاه‌ها اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه از دستیار هوشمند در حوزه‌های قضایی استفاده می‌کنند، افزود: تنها در حوزه قوانین و مقررات کیفری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه وجود دارد و در بسیاری از موارد انطباق محتوای یک‌ پرونده با عنوان هر یک از جرایم مدکور کار بسیار مهمی است که استفاده از دستیار هوشمند را ضروری و باعث ارتقای کارآیی و رضایتمندی مردمی می‌شود.

پورمند با بیان اینکه هدف اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت به بهترین شیوه است، اظهار کرد: اگر اطلاعات درستی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بارگذاری و به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد و درخواست‌ها و کارهای قانونی مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی این سامانه را برابر مصوبه و الزام‌ قانونی دولت برای جلوگیری از بسیاری از معضلات و مشکلات حوزه زمین عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای این سامانه، دسترسی مردم به حقوق خود سهل‌الوصول‌تر می‌شود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در سال ‌جاری در تلاش هستیم راه‌اندازی سامانه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی در کشور را با پیگیری های مستمر به نقطه مطلوبی برسانیم چراکه این اعتبارسنجی نقش بسیار مهمی در دسترسی مردم به حقوق خود و پیشگیری از جرایم اقتصادی و صیانت از اموال مردم و بیت‌المال دارد.

پورمند در پایان خواستار تلاش و همکاری تمام دستگاه‌ها برای استفاده بهینه از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.