حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
شناسه : 32347

موضوع : ابطال بخشنامه 56/710‌ـ‌24/4/68تاریخ: 3/3/69 ـ شماره دادنامه: 56 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/67شاکی : هیبت‌اله مادح خاکسارطرف شکایت : و‌زارت آموزش و پرو‌رشمقدمه : شاکی طی دادخواست تقدیمی به دیوان, اعلام داشته است: در بهمن ماه 67 ثبت‌نام, و توانستم در کنکور سراسری موفق شوم, بعد از مراجعه به محل کار, بخشنامه‌ای در تاریخ […]

پ
پ

موضوع : ابطال بخشنامه 56/710‌ـ‌24/4/68
تاریخ: 3/3/69 ـ شماره دادنامه: 56 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/67
شاکی : هیبت‌اله مادح خاکسار
طرف شکایت : و‌زارت آموزش و پرو‌رش
مقدمه : شاکی طی دادخواست تقدیمی به دیوان, اعلام داشته است: در بهمن ماه 67 ثبت‌نام, و توانستم در کنکور سراسری موفق شوم, بعد از مراجعه به محل کار, بخشنامه‌ای در تاریخ 24/4/68 صادر شده بود که در آن شرایط استفاده از مأ‌موریت تحصیلی را داشتن کمتر از 14 سال سابقه ذکر کرده‌اند. درصورتی که قبل از ثبت‌نام چه در محل اداره و در دفترچه کنکور ذکر نشده بود, و این بخشنامه موجب پایمال شدن حق اینجانب گردیده. لذا, از دیوان تقاضای رسیدگی به بخشنامه‌های متناقض آموزش و پرو‌رش را دارم. با انجام تبادل لایحه مدیرکل حقوقی و امور مجلس و‌زارت آموزش و پرو‌رش به شرح نامه شماره 15990/810‌ـ‌28/11/68 در مقام پاسخ اعلام داشته است. اعطای مأ‌موریت تحصیلی به مستخدمین شاغل در این و‌زارت از اختیارات این و‌زارت بوده, و آموزش و پرو‌رش مکلف به اعطای مأ‌موریت مزبور نمی‌باشد, و به منظور رعایت صرفه و صلاح دو‌لت, مجاز به برقراری شرایط لازم برای اعطای آن خواهد بود.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق به ریاست آیت‌اله سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی باتفاق آراﺀ به شرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
باتوجه به اختیارات حاصله و‌زارت آموزش و پرو‌رش, بخشنامه صادره, درخصوص اعطاﺀ مأ‌موریت تحصیلی به مستخدمین شاغل مخالف قانون تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.