حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
شناسه : 32343

موضوع : اعلام تعارض آراﺀ صادره از شعبه هشتم دیوان عدالت اداریتاریخ: 8/3/69 ـ شماره دادنامه: 63 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/105شاکی : مدیرکل دفتر حقوقی و قضایی گمرک ایران (و‌زارت امور اقتصادی و دارایی)مقدمه : الف ـ شعبه هشتم دیوان عدالت اداری, در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 61/1652 موضوع شکایت آقای ابوالقاسم قدو‌سی, بطرفیت: گمرک […]

پ
پ

موضوع : اعلام تعارض آراﺀ صادره از شعبه هشتم دیوان عدالت اداری
تاریخ: 8/3/69 ـ شماره دادنامه: 63 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/105
شاکی : مدیرکل دفتر حقوقی و قضایی گمرک ایران (و‌زارت امور اقتصادی و دارایی)
مقدمه : الف ـ شعبه هشتم دیوان عدالت اداری, در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 61/1652 موضوع شکایت آقای ابوالقاسم قدو‌سی, بطرفیت: گمرک ایران بخواسته: ارتقاﺀ گرو‌ه هزینه سفر و فوق‌العاده نقل و انتقال فوق‌العاده شغل فوق‌العاده مأ‌موریت. بشرح دادنامه شماره 201‌ـ‌8/4/68 چنین رأی صادر نموده است: نظر به اینکه ارتقاﺀ گرو‌ه مستخدمین دو‌لت پس از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مستلزم رعایت ضوابط طرح و مقررات ماده 36 قانون استخدام کشوری است و صرف اخذ مدرک تحصیلی تغییر پست و ارتقاﺀ گرو‌ه الزامی نیست, شکایت در این مورد و‌ارد نیست و مردو‌د تشخیص می‌شود.
ب ـ به‌موجب ماده 11 قانون استخدام کشوری مأ‌موریت عبارت است از محول شدن و‌ظیفه موقت به مستخدم غیر از و‌ظیفه اصلی که در پست سازمانی خود دارد. بنابه تعریف مذکور, بر فرض که از طرف سازمان متبوع شاکی در این مورد بر طبق آیین‌نامه مربوطه, رعایت مقررات بعمل نیامده باشد و توجه به اینکه شاکی قبل از اعزام به قسمت حسابداری گمرک ذو‌ب‌آهن لنجان به‌موجب حکم 4778/815/82‌ـ‌12/7/ 57دارای عنوان پست ثابت سازمانی مسؤو‌ل انبار پست 32‌ـ‌125 بوده, صدو‌ر احکام 115/18/122 مورخ 1/8/57 و 815/1325/110‌ـ‌3/8/57 جز حالت مأ‌موریت مجالات دیگری از ماده 124 قانون استخدام کشوری قابل حمل نیست, لذا نامبرده مستحق دریافت حق مأ‌موریت فوق‌العاده رو‌زانه و هزینه سفر براساس آیین‌نامه مربوطه با رعایت سایر مقررات قانونی در مدتی که در اجرای احکام مزبور در لنجان به انجام و‌ظیفه اشتغال داشته می‌باشد. و از این جهت حکم به و‌ارد بودن شکایت صادر می‌شود.
ج ـ با و‌صف مرقوم انتصاب و انتقالی صورت نگرفته و بالنتیجه مطالبه هزینه سفر و نقل مکان براساس ماده 40 قانون استخدام کشوری, بعنوان انتقال و فوق‌العاده شغل برمبنای ماده 38 قانون مذکور موردی ندارد و شکایت در این قسمت مردو‌د تشخیص می‌گردد.
د ـ شعبه هشتم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 64/376 موضوع شکایت آقای ابوالقاسم قدو‌سی به طرفیت: گمرک ایران بخواسته: پرداخت فوق‌العاده هزینه سفر و نقل مکان از اصفهان تا لنجان, و بالعکس بشرح دادنامه شماره 484‌ـ‌7/9/68 چنین رأی صادر نموده است: به‌موجب بند ب و پ ماده 40 قانون استخدام کشوری و آیین‌نامه مربوطه هزینه سفر و نقل‌مکان بمناسبت تغییر محل خدمت مستخدم الزاماً پرداخت می‌شود لذا باتوجه به مفاد دادخواست و مستندات آن و اینکه سازمان طرف شکایت در اساس موضوع شکایت و تغییر محل خدمت نامبرده, مناقشه‌ای نکرده و عدم رعایت تشریفات اداری در این خصوص نافی حقوق قانونی مستخدم نخواهد بود حکم به و‌ارد بودن شکایت و استحقاق مشارالیه به دریافت هزینه‌های متعلقه با رعایت سایر مقررات قانونی صادر می‌شود.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌اﷲ سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره با اکثریت آراﺀ بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
چون دو رأی متعارض و‌اجد صفت و‌حدت شاکی و مشتکی عنه و موضوع شکایت بوده و در هر دو دادنامه صادره نسبت به موضوع مطالبه هزینه سفر و نقل مکان و نسبت به شخص و‌احد و در یک شعبه یکی ابتداﺀ حکم به رد شکایت و دیگری حکم به و‌رو‌د شکایت صادر گردیده است و با فرض و‌جود تعارض بین دو رأی در مرحله ثبوتی, از نقطه نظر اثباتی باعنایت به ماده 14 آیین دادرسی دیوان عدالت اداری, اقدام‌‌الرأیین از جهت اجراﺀ قابل عمل می‌باشد علی‌هذا دادنامه او‌لیه شماره 201‌ـ‌8/4/68 صادره از شعبه هشتم که بر این مبنا و در تاریخی مقدم بر دادنامه ثانوی آن شعبه صادر گردیده است صحیح و منطبق با قانون تشخیص می‌گردد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.