حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
شناسه : 32259

آیین رونمایی از سامانه پنجره؛ واحد مدیریت زمین استان کرمانشاه با حضور مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و مدیران و روسای ادارات و سازمان های مرتبط در استان برگزار شد. توسلی زاده با تاکید بر مبارزه جدی با فساد یاد آور شد بهترین و کوتاهترین راه مبارزه […]

پ
پ

آیین رونمایی از سامانه پنجره؛ واحد مدیریت زمین استان کرمانشاه با حضور مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و مدیران و روسای ادارات و سازمان های مرتبط در استان برگزار شد.

توسلی زاده با تاکید بر مبارزه جدی با فساد یاد آور شد بهترین و کوتاهترین راه مبارزه با فساد اجرای به موقع قوانین خوب است.

وی افزود :معتقدیم هر پرونده ای که تشکیل می شود نشان از یک فساد دارد چرا که بر جامعه و مردم هزینه تحمیل می کند و به تبع کاهش پرونده ها به کاهش هزینه و فساد در جامعه کمک می کند.

رئیس کل دادگستری با اشاره به اختلافات موجود در جامعه گفت اعتقاد ما بر این است به جای مدیریت پرونده ها، اختلافات را مدیریت کنیم. خصوصا اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی است که علاوه بر تحمیل هزینه مادی ، هزینه های معنوی را نیز بر جامعه بار می کند و سبب شکاف میان خانواده ها می شود.

وی افزود: بنابراین هر چه پرونده ها کاهش یابند هزینه کم می شود و می توان آن را در امور توسعه ای جامعه به کار برد.

توسلی زاده خاطرنشان کرد: دو شیوه برای کاهش پرونده ها و هزینه ها در اولویت کاری قرار دارد اول پیشگیری است که در این راستا ۱۰ شورای پیشگیری در استان کرمانشاه در ادارات مختلف تشکیل شده است تا مانع از تشکیل پرونده ها در این ادارات شویم.

وی گفت: شیوه دومی که در مجموعه قضایی استان کرمانشاه با جدیت دنبال می شود مصالحه است که بر آنیم با مدیریت اختلافات از تشکیل پرونده ها جلوگیری کنیم.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: سامانه پنجره واحد زمین راهی برای مقابله با فساد و کاهش ورودی پرونده هاست

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمانشاه؛ وجود این سامانه را راهی جدی برای مقابله با فساد در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری ها دانست و ابراز امیدواری کرد که با وجود این سامانه بتوان در کاهش ورودی پرونده ها گامی موثر برداشت.

وی با اشاره به همگامی با دولت الکترونیک با راه اندازی این سامانه گفت بر اساس سیاست های قوه قضاییه که بخش عمده آن در سند تحول قضایی متبلور است ، طراحی برنامه های پیشگیرانه بر اساس استاندارد های روز و در حوزه پیشگیری های فرهنگی ، وضعی و حقوقی _ قضایی انجام می شود و سعی ما بر آن است با پرهیز از بخشی نگری به سمت برنامه هایی با اشتراک داده ها و با توان نیروی انسانی بخش عمده ای از مشکلات را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در همین راستا و در حوزه آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق ، حاشیه نشینی و موضوعات کلان دیگر با وزارت کشور و دیگر سازمان های مربوطه و با هم افزایی و تدوین برنامه های کاربردی طراحی و اجرا می شود.

پورمند اضافه کرد: امروز علاوه بر تهاجمات خارجی در این حوزه با تهاجمات داخلی که توسط برخی سودجویان حادث می شود، مواجهیم. بنابراین نمی توانیم با کسانی که امنیت محیط زیست را دچار مخاطره می کنند به ملایمت و مدارا برخورد کنیم.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطر نشان کرد: سیاست قوه قضاییه آن است که با اقدامات پیشگیرانه و ریشه یابی علل بوجود آمدن جرائم پر تکرار و ارائه راهکارهای مقابله با آنها با استفاده از شیوه های فناورانه و کار مشترک با وزارت خانه ها و سازمانهای مرتبط تعریف و اولویت بندی کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد سامانه پنجره واحد گفت این سامانه وظایف ما را بر دوش نمی کشد بلکه به درستی قضاوت خواهد کرد چه کسانی در انجام کار صادقانه عمل می کنند.

وی افزود: به یقین بدون نظارت کامل و کافی، این سامانه نخواهد توانست بازدهی مناسب را داشته باشد و امیدواریم با توجه به اثرات روانی ایجاد شده توسط آن بتواند در کاهش چشمگیر تخلفات موثر واقع شود.

پورمند با اشاره به وظایف و کارکرد این سامانه یادآور شد: این سامانه خدمات را در حوزه دولت الکترونیک از جمله صدور مجوزها را تسهیل خواهد کرد و از اعمال نظر های شخصی در صدور مجوزها جلوگیری خواهد کرد و با این شیوه اعتماد عمومی را بالا خواهد برد.

وی افزود: کارکرد دوم آن است که با استفاده از اطلاعاتی که از طریق ماهواره کسب خواهد کرد در کوتاهترین زمان ممکن تغییرات را در حوزه زمین تشخیص خواهد داد و با پالایش اولیه بر اساس شاخص های هوش مصنوعی تخلفات را به اطلاع مدیران خواهند رساند.

در ادامه از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمانشاه به عنوان ششمین استان کشور رونمایی شد و مقرر شد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه بر آن نظارت کند.

لازم به ذکر است سامانه ” پنجره واحد” مدیریت زمین به منظور مقابله با فساد در صدور مجوزها و استعلام حوزه زمین در حفاظت از اراضی کشور پیش بینی شده است که امروز به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.