حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
شناسه : 32117

اولین جلسه «کمیته مشورتی سینما» به عنوان یکی از بازوهای فکری و تخصصی «کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه معاونت حقوق عامه» با حضور اعضای اصلی کمیته یادشده در محل دادستانی کل کشور برگزار شد. به نقل از دادستانی کل کشور ، در راستای صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی و به منظور بهره مندی […]

پ
پ

اولین جلسه «کمیته مشورتی سینما» به عنوان یکی از بازوهای فکری و تخصصی «کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه معاونت حقوق عامه» با حضور اعضای اصلی کمیته یادشده در محل دادستانی کل کشور برگزار شد.

به نقل از دادستانی کل کشور ، در راستای صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی و به منظور بهره مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان در حوزه های تخصصی فرهنگ و هنر، اولین جلسه «کمیته مشورتی سینما» به عنوان یکی از بازوهای فکری و تخصصی «کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه معاونت حقوق عامه» با حضور اعضای اصلی کمیته  یادشده در محل دادستانی کل کشور برگزار شد. 

در این جلسه، ترکی معاون دادستان کل کشور، ضمن ابلاغ احکام اعضای کمیته مشورتی سینما، به تبیین سیاستهای دادستانی کل کشور در حفظ حقوق فرهنگی جامعه پرداخت و برضرورت رویکرد ایجابی و ریل گذاری های درست در سینما برای صیانت از حقوق فرهنگی جامعه تاکید کرد.

ترکی اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته، شناسایی چالش های عمده قانونی، ساختاری و فرایندی در تولید محصولات فرهنگی و هنری و پرداختن به مساله های اصلی فرهنگی در سینما و مواجهه تخصصی با آنها است. 

وی گفت: در ارائه دیدگاه‌ها، نباید فقط به بیان اشکالات و خلاء ها توجه کنیم بلکه باید ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب جهت تقویت نقاط قوت سینما و پیگیری اصلاحات ساختاری و فرایندی در زمینه صدور مجوز ها و نظارت های درون ساختاری نیز مد نظر قرار گیرد.  

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با تاکید بر صیانت از باورها و ارزش‌های ملی و مقابله با ناهنجارهای دینی و اخلاقی در آثار سینمایی و حمایت از تولید آثار فاخر و شکوهمند سینما بیان داشت: دادستانی کل علاوه بر نظارت بر عملکرد مسئولان و متولیان این حوزه و در صورت ضرورت برخورد قانونی با هر گونه اهمال یا ترک فعل ، آسیب شناسی قوانین و مقرراتی که منجر به نقض و تضییع حقوق فرهنگی جامعه می شود و پیگیری لازم به منظور اصلاح و تکمیل قوانین مورد نیاز برای صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی در آثار سینمایی را در دستور کار خود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.