حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
شناسه : 31835

حسن بابایی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به طرح موانع قانونی در اتمام حدنگاری اراضی زراعی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع حدنگاری اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است […]

پ
پ

حسن بابایی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به طرح موانع قانونی در اتمام حدنگاری اراضی زراعی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع حدنگاری اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است که لازم است در قوانین و آیین نامه ها بازنگری به عمل آید.

بابایی استمرار این جلسات را ضروری دانست و افزود: تداوم این نشستها میتواند برای دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار اثر بخش باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حدنگاری اراضی کشور اظهار کرد: از مساحت ۱۶۲ میلیون هکتار اراضی کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار آن اراضی ملی است که تا کنون برای ۱۳۲ میلیون هکتار این اراضی سند کاداستر صادر شده است، یعنی برای بیش از ۹۶ درصد عرصه های ملی ما اسناد کاداستر صادر شده است‌.

وی با بیان این مطلب که تشکیل قرارگاههای جهادی در تمام استانها باعث پیشرفت چشمگیر کاداستر منابع ملی بوده است، گفت: مستند سازی اراضی زراعی نباید باعث تضییع حقوق مردم شود و کمیته های فنی رفع تداخلات باید دقت نظر داشته باشند.

بابایی در ادامه افزود: قریب ۳ میلیون هکتار از اراضی زراعی در کمیسیون های رفع تداخل مطرح است که باید در جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به برخی از موانع کاداستر اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در قانون تعیین تکلیف اراضی وساختمانهای فاقد سند رسمی موانعی هست که باید با کار کارشناسی این چالشها رفع شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مستندسازی متر به متر اراضی کشور گفت: برای توسعه روستاها و ساماندهی کشاورزی باید قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی بازنگری شود که در این خصوص شرحی به کمیسیون قضایی مجلس تقدیم کردیم که امیدواریم با اصلاح این قانون و ابلاغ طرح امنیت غذایی به دستگاه‌های ذیربط تسریع در صدور اسناد کاداستر اراضی زراعی محقق شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.