حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
شناسه : 31773

موضوع : ابطال دستورالعمل مورخ 1/7/69تاریخ: 3/2/70 ـ شماره دادنامه: 8 ـ کلاسه پرو‌نده: 69/106شاکی : آقای علی آزادو‌اریطرف شکایت : اداره و‌ظیفه عمومیمقدمه و گردش کار : شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: در سال 69دستورالعملی از طرف اداره نظام و‌ظیفه عمومی صادر, که در آن دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد را جهت ثبت‌نام در […]

پ
پ

موضوع : ابطال دستورالعمل مورخ 1/7/69
تاریخ: 3/2/70 ـ شماره دادنامه: 8 ـ کلاسه پرو‌نده: 69/106
شاکی : آقای علی آزادو‌اری
طرف شکایت : اداره و‌ظیفه عمومی
مقدمه و گردش کار : شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: در سال 69دستورالعملی از طرف اداره نظام و‌ظیفه عمومی صادر, که در آن دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد را جهت ثبت‌نام در دانشگاه سراسری آموزش عالی محق نمی‌داند و همچنین در دستورالعمل آمده است که اینگونه دانشجویان باید به خدمت اعزام, و پس از خاتمه خدمت در دانشگاه ثبت‌نام نمایند. باتوجه به اینکه در قانون خدمت و‌ظیفه عمومی مصوب 63 آمده است که: دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند, و در این زمان به سن مشمولیت بر سند, می‌توانند به تحصیل ادامه دهند, و از اعزام به خدمت دو‌ره ضرو‌رت معاف خواهند بود و نامی از دانشگاه آزاد برده نشده. علی‌هذا ابطال دستورالعمل مذکور مورد تقاضاست. با انجام تبادل لایحه رئیس اداره و‌ظیفه عمومی بشرح نامه 69/831/10/06/401‌ـ‌9/11/69 اعلام داشته‌اند: برابر ماده 35 قانون خدمت و‌ظیفه عمومی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار معافیت تحصیلی صادر می‌شود. و چنانچه فردی ترک تحصیل نماید, دیگر نمی‌تواند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شود. بنابراین چنانچه شاکی از معافیت تحصیل بهره‌مند گردیده, و در دانشگاه آزاد هم تحصیل می‌کرده است, و ترک تحصیل نموده است, دیگر نمی‌تواند از معافیت بهره‌مند گردد.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌اﷲ سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل, و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره به اتفاق آراﺀ بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
دستورالعمل شماره 573‌ـ‌15‌ـ‌401 مورخ 1/7/69 اداره و‌ظیفه عمومی به اتفاق آراﺀ اعضاﺀ هیأ‌ت عمومی, مخالف قانون و خارج از حدو‌د اختیارات قانونی تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.