حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
شناسه : 31470

غلامعلی دهشیری در در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در راستای کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است. اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای […]

پ
پ

غلامعلی دهشیری در در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در راستای کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است. اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس منجر می‌شود، افزود: علاوه بر آن جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و برچسب مجرمانه خوردن می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: در راستای بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ازهمکاران قضایی استان خواسته شده تا درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل، زمینه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجرمین به جامعه را فراهم کنند.

دهشیری، همچنین عنوان کرد: از تیر ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال‌جاری ۲ هزار و ۳۱۹ رای جایگزین حبس از سوی همکاران قضایی استان یزد صادر شده و همچنین ۱۸۹ محکوم با استفاده از پابند الکترونیک از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.