حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
شناسه : 31090

عمران علی محمدی در جمع اعضای شورای قضایی استان گفت: یکی از کانون های ایجاد پرونده برای محاکم قضایی استان، مشاوران املاک و نمایشگاه داران خودرو است. وی افزود: پرونده های کثیر الشاکی در استان وجود دارد که اگر قانون پیش فروش ساختمان رعایت می شد هیچ گاه این پرونده ها شکل نمی گرفتند. علی‌محمدی […]

پ
پ

عمران علی محمدی در جمع اعضای شورای قضایی استان گفت: یکی از کانون های ایجاد پرونده برای محاکم قضایی استان، مشاوران املاک و نمایشگاه داران خودرو است.

وی افزود: پرونده های کثیر الشاکی در استان وجود دارد که اگر قانون پیش فروش ساختمان رعایت می شد هیچ گاه این پرونده ها شکل نمی گرفتند.

علی‌محمدی ادامه داد: با توجه به این که اکثر مشاوران املاک از سواد حقوقی کافی برخوردار نیستند لذا در این راستا می توان از ظرفیت وکالت تسخیری استفاده کرد و مشاورین املاک تحت مشاوره وکلای تسخیری قرار گیرند و در موارد مختلف از آن ها مشاوره گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر استفاده از ظرفیت سامانه جامع ثبت قراردادها افزود: دستگاه های اجرایی باید قراردادهای منعقده را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند که بعضی از ادارات این کار را در اداره انجام می دهند.

وی با بیان این که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است تاکید کرد: در سند تحول و تعالی یکی از سیاست های دستگاه قضایی کاهش ورودی پرونده هاست که مجرای آن پیشگیری است.

در این جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه افزود: این معاونت اقدامات پیشگیرانه را در خصوص مواردی چون، آموزش و توجیه مدیران و نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از بیت المال، اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل زندان، توجیه دفاتر اسناد رسمی به منظور ثبت قراردادهای پیش فروش ساختمان و دقت در صدور گواهی های پزشکی قانونی به منظور پیشگیری از صدور گواهی های خلاف واقع در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری موضوع است.

وی ادامه داد: اگر اقدامات پیشگیرانه در خصوص موارد مذکور به خوبی انجام گیرد، می تواند کاهش محسوس ورودی پرونده به محاکم قضایی استان را در پی داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.