حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
شناسه : 31031

علی القاصی ، درباره ضرورت و اهمیت افتتاح شعب ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: این شعب را در راستای وظیفه‌ای که قانونگذار در ماده ۹ قانون جهش دانش بنیان که یک ماه پیش توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، راه اندازی کردیم. وی افزود: در ماده ۹ این قانون، وظایفی برعهده […]

پ
پ

علی القاصی ، درباره ضرورت و اهمیت افتتاح شعب ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: این شعب را در راستای وظیفه‌ای که قانونگذار در ماده ۹ قانون جهش دانش بنیان که یک ماه پیش توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، راه اندازی کردیم.

وی افزود: در ماده ۹ این قانون، وظایفی برعهده قوه قضاییه گذاشته شده مبنی بر اینکه برای حل و فصل دعاو‌ی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و رسیدگی به امور علمی و فناورانه آنها، شعب ویژه و خاصی هم در شوراهای حل اختلاف و هم در دادگاه‌ها اختصاص پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در راستای تحقق و اجرای این وظیفه قانونی، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه با دعوت از معاون علمی رئیس جمهور، شعب ویژه و تخصصی رسیدگی به شرکت‌های دانش بنیان رسما افتتاح شد.

القاصی با بیان اینکه در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، شعبه ای را به‌عنوان شعبه اصلی برای رسیدگی به این دعاوی اختصاص داده شده است، عنوان کرد: ۲ شعبه نیز در شورای حل اختلاف برای حل و فصل اینگونه دعاوی اختصاص یافته است.

وی گفت: از این پس قرار است درباره پرونده‌های این دعاوی مستقیما در همین شعب چه در شورا و چه در دادگاه، با نگاهی تخصصی و رسیدگی‌ حرفه‌ای و تصمیم گیری شود تا در ارتباط با این شرکت‌ها، بارعایت انصاف و عدالت، از آنها حمایت قانونی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری نیز گفت: تلاش شده است تا در راستای تحقق شعار سال، از شرکت‌های دانش بنیان به تناسب و براساس مناسبت‌های مختلف، بازدیدهای میدانی انجام شود که ضمن این بازدیدها با استماع مشکلات حقوقی و برخی مسائل در مسیر تولید راهکارهایی ارائه شود و در برخی موارد نیز موضوع برای طرح در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران ارجاع داده می شود.

القاصی با اشاره به اینکه تاکنون از ۴ شرکت دانش بنیان در سطح استان شخصا بازدید داشته است، تصریح کرد: یک مورد در شهرستان‌های تهران بود که پیش از هفته قوه قضاییه انجام شد و در جریان بازدید از پارک علم وفناوری پردیس نیز، ۳ شرکت دانش بنیان مورد بازدید قرار گرفت.

وی یادآور شد: آنچه ما را برآن‌ داشت تا این شعب اختصاصی را تاسیس کنیم؛ نخست عمل به تکلیف قانونی و دوم رسیدگی تخصصی و با نگاه علمی و فناورانه در خصوص پرونده‌های شرکت‌های دانش بنیان‌ بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این شعب، دریک مدار قانونی و بانگاه حمایتی به نحوی تصمیم گیری شود که به فعالیت های این حوزه آسیبی وارد نشود و تصمیمات قضایی و اقدامات قانونی، در مسیر رشد و ارتقای این شرکت‌های قرارگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.