حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
شناسه : 30824

 آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» با حضور غلامعلی محمدی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مهران فاطمی استاندار یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان، هنرمندان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد. […]

پ
پ

 آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» با حضور غلامعلی محمدی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مهران فاطمی استاندار یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان، هنرمندان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره در دو بخش آسیب های اجتماعی و دستگاه قضا با اهدای لوح یادبود و جوایز نقدی تقدیر شد.

بر اساس رأی هیئت داوران، در بخش «آسیب‌های اجتماعی» تندیس و مقام اول جشنواره به حسن حاتمی بهابادی از استان یزد  تعلق گرفت و احمد رفیعی وردنجانی از استان چهار محال و بختیاری و امیرحسین خوشحال از استان خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در بخش «دستگاه قضا» نیز محمد فیاض‌فر از استان یزد موفق به کسب مقام اول و تندیس جشنواره شد و علی برزگری خانقاه و محمدجواد حلوایی نیز از استان یزد به ترتیب موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند.

هیئت داوران جشنواره در بخش «آسیب‌های اجتماعی» احمد آوازه از استان همدان، محمد عظیمی، علی‌محمد شهیدی‌فر و محمود کیان‌آرا همگی از استان یزد را شایسته تقدیر دانست و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنان تقدیر کرد.

در بخش دستگاه قضایی نیز از مرضیه بختیارنصرآبادی از استان اصفهان، سجاد حسین‌زاده از استان فارس و محمدرضا زینلی از استان یزد با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، تقدیر شدند.

داوری آثار راه یافته به مرحله نهایی نخستین جشنواره شعر طنز عدلیه بر عهده «ناصر فیض»، «عباس احمدی» و «مهدی پرنیان» سه طنزپرداز شاخص و برجسته کشور بود.

جشنواره طنز دادخند اقدامی نوآورانه و ارزشمند به همت دستگاه قضا استان است

استاندار یزد در مراسم اختتامیه جشنواره «دادخند» با اشاره به نوآور بودن استان در حوزه‌های مختلف گقت: اولین جشنواره طنز عدلیه با عنوان «دادخند» نمونه ای از اقدامات نوآروانه استان به همت دستگاه قضا بوده است.

مهران فاطمی با قدرانی از برگزاری این جشنواره در استان آن را کاری نو و ابتکاری ذکر کرد که باید ادامه داشته باشد و افزود: بسیاری از واقعیت‌های جامعه را می‌توان در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری به خصوص طنز بیان کرد که این امر نقش موثری در اصلاح امور دارد.

وی افزود: زبان فرهنگ و هنر و برگزاری جشنواره‌های مختلف اگر دقیق، عالمانه، واقع‌بینانه و همراه با انصاف باشد نه تنها مشکلی ندارد بلکه تقویت و حمایت از آن امری مهم و ضروری است و باید در سطح استان مکرر به آن پرداخته شود.

استاندار یزد، اظهار کرد: زبان فرهنگ و هنر برای اصلاح برخی از امور مختلف در جامعه یک ضرورت است و باید همواره با همکاری نخبگان، شاعران، هنرمندان و تمامی علاقه‌مندان حتی در قالب طنز به آن پرداخته شود و زمینه کار و فعالیت در این عرصه مهم بیش از گذشته فراهم شود.

جشنواره دادخند نقطه عطفی در حوزه شعر طنز کشور است

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد همچنین با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادی در تاریخ عدلیه کشور بی‌سابقه است، گفت: برگزاری این جشنواره توسط قوه قضاییه اقدامی خوب و مبارک است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پرنیان با تقدیر از جسارت و همراهی مجموعه دستگاه قضا استان در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری، افزود: اینکه قوه ای در بالاترین سطح اقتدار، لب خندان هم داشته باشد و با استفاده از ظرفیت طنز فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب های اجتماعی را دنبال کند حرکتی قابل تقدیر است.

دبیر اولین جشنواره شعر طنز عدلیه«دادخند» اظهار کرد: امیدواریم این رویداد نقطه عطفی باشد برای سایر نهادها و سازمان‌ها که با روی گشاده و باز با طنازها و جریان طنز برخورد کنند.

پرنیان افزود: هر چند ماهیت طنز انتقادی است اما هدف آن اصلاح است؛ طنز فاخر با هدف اصلاح، ممکن است نیش بزند و دردآور باشد.

وی با اشاره به کشف استعدادها و چهره‌های جدید در این جشنواره، ادامه داد: بسیاری از آثار متعلق به خانواده دستگاه قضا بود و ما انتظار نداشتیم در خانواده دستگاه قضا این همه شاعر و طنزپرداز وجود داشته باشد.

پرنیان تصریح کرد: بیان دغدغه ها و چالش های درون سیستمی از درون قوه قضائیه توسط شاعران طنز پرداز شاغل در این مجموعه قطعا می تواند در اصلاح امور بسیار مفید و اثرگذار باشد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره اعلام داشت: از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۲۲ اثر به لحاظ فنی و موضوعی مورد تأیید قرار گرفت و به بخش داوری راه پیدا کرد که از این تعداد ۵۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

دبیر جشنواره طنز دادخند بیان کرد: در نهایت با رأی هیئت داوران شش نفر حائز رتبه و هفت نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

پرنیان با اشاره به دریافت اثر از ۲۲ استان کشور ادامه داد: شاعران و طنزپردازان استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند.

انتقاد پذیری و خطرپذیری دستگاه قضا در برگزاری جشنواره دادخند قابل تقدیر است

عضو هیئت داوری اولین جشنواره طنز عدلیه «دادخند» نیز با اشاره به بی سابقه بودن برگزاری چنین جشنواره ای درتاریخ عدلیه، گفت: انتقاد پذیری و خطرپذیری دستگاه قضا در برگزاری جشنواره دادخند قابل تقدیر است.

عباس احمدی از شاعران برجسته طنز پرداز کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره ای توسط دستگاه قضا حرکتی جدید و بدون سابقه بوده است گفت: فراخوان آثار در دوبخش مجزا آسیب های اجتماعی و دستگاه قضا زمینه مشارکت خوبی را برای شاعران طنز پرداز در این جشنواره فراهم کرده بود.

وی افزود: سطح کار در بخش آسیب های اجتماعی نسبت به دستگاه قضا بالاتر بود اما در حوزه دستگاه قضا نیز کارهای خوبی در حوزه آمار و عملکرد به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

احمدی بر لزوم استمرار چنین جشنواره های تاکید کرد و گفت: قطعا برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری می تواند در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش های پیشگیرانه موثر باشد.

جشنواره طنز عدلیه« دادخند« با همت دادگستری کل استان یزد و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.