حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
شناسه : 30606

روز سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اندرو آنگ مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه وایپو در مقر سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار کرد. حسن بابایی در ابتدا این دیدار از زحمات و تلاش های آنگ، مدیربخش آسیا و اقیانوسیه وایپو در طی سال های اخیر در […]

پ
پ

روز سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اندرو آنگ مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه وایپو در مقر سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار کرد.

حسن بابایی در ابتدا این دیدار از زحمات و تلاش های آنگ، مدیربخش آسیا و اقیانوسیه وایپو در طی سال های اخیر در کشور ایران قدردانی و تشکر کرد.

وی ضمن بیان اهمیت و ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت های نوپا، افزود: استفاده از ظرفیت های مالکیت معنوی برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی از سیاست های رئیس قوه قضاییه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: همچنین حمایت قانونی از محصولات شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه حضور و عرضه این محصولات از طریق ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح صنعتی و نشانه جغرافیایی، موجبات پویایی، اشتغال آفرینی و توسعه شرکت های دانش بنیان را به منظور کمک به تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به دنبال خواهد داشت.

بابایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ایران دارای پتانسیل خوبی در مقوله تولید دانش است و پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها در این رابطه پیشرفت های قابل توجهی داشتند که به موازات آن استفاده از ظرفیت های مالکیت معنوی برای حفظ و صیانت این دارایی ها رشد و توسعه یافته است.

وی افزود: به منظور ارتقاء مالکیت معنوی در کشورایران اقدامات اجرایی اعم از اجرای پروژه‌های باقیمانده از برنامه کشوری جمهوری اسلامی ایران، شامل پروژه NIPS تدوین و اجرای استراتژی های ملی مالکیت معنوی (از جمله استراتژی مالکیت معنوی ویژه دانشگاه ها، شرکتهای کوچک و متوسط (SMEها)، و …)، پروژه سمینارهای IP EIEبرگزاری سمینار های آموزشی در راستای ارتقاء آگاهی عمومی برای ترغیب استفاده از سیستمهای جهانی مالکیت معنوی (مادرید و PCT)، پروژه TM-ITLMS سیستم مدیریت یادگیری و آموزش فردی مبتنی بر توانمندی برای کارشناسان ثبت عالئم تجاری، با هدف ایجاد یک چهارچوب به منظور ارائه آموزش های منسجم و متناسب با نیازهای کارشناسان ثبت عالئم تجاری ادارات مالکیت معنوی کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته، انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: به منظور معرفی برند احسان به دیگر کشورها کمک‌های فنی وایپو جهت ساخت مستندی از داستان موفقیت برند احسان که ذیل پروژه EIE بود دریافت شد.

وی خاطر نشان کرد: برای شرکت در نشست‌های تخصصی وایپو از قبیل کمیته ثبت اختراع، کمیته ثبت علائم تجاری و کمیته توسعه جهت مشارکت بیشتر کارکنان مرکز در مباحث تخصصی و همچنین ایجاد امکان برگزاری بازدید مطالعاتی برای کارشناسان مرکز از اداراتی که در حوزه های مختلف دارای ظرفیتهای بالایی هستند سهمیه تعیین شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در زمینه تدوین نقشه جامع ارزش‌گذاری دارایی های فکری به منظور طراحی پروتکل‌ها و ابزارهای اجرایی مربوط و همچنین برگزاری دوره‌های بلند مدت ( term-long course) با همکاری کشورهای دیگر منطقه در حوزه‌های تخصصی نظیر ارزش‌گذاری، عالائم تجاری، اختراع و …مشاوره ارائه شد.

بابایی گفت: کمک به ایجاد کتابخانه به زبان فارسی با استفاده از منابع وایپو و قرار گرفتن آن بر روی وبسایت وایپو در کنار سایر منابع مرجع به زبان‌ها ی مختلف، به منظور استفاده فارسی‌زبانان جهان از این منابع از دیگر اقدامات اجرایی با هدف ارتقاء مالکیت معنوی بود.

آنگ در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه، پیشنهادات ارائه شده را ارزشمند و سازنده خواند و اظهار کرد: این حوزه ها بسیار استراتژیک و ارزشمند است.

وی افزود: تلاش می کنیم این پروژه ها به سرعت اجرایی شود لیکن در کوتاه مدت قابل اجرا نیست بنابراین به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران پیشنهاد شد برنامه مدون ۵ ساله و اولویت بندی شده جهت اجرای پروژه های درخواستی را ارائه کند.

بابایی نیز در ادامه ضمن استقبال از این پیشنهاد سریعا دستور تهیه برنامه پنج ساله مدون و جامع همکاری با وایپو را صادر و مقرر کرد که پس از تهیه و مستند سازی طی درخواست رسمی به مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی ارسال شود.

بابایی در پایان خواستار برگزاری نشست های منطقه ای با میزبانی کشور ایران و حضور کشورهای آسیایی از قبیل چین، ژاپن، کره، سنگاپور، مالزی و فیلیپین شد.

وی از برگزاری نشست های مشترک برای ارتقای مالکیت معنوی در کشورهای عضو اکو (ECO) خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوردرخصوص انجام پروژه های مشترک با سازمان همکاری های اقتصادی اکو و وایپو اعلام آمادگی کرد.

آنگ در خصوص درخواست بابایی مبنی بر تهیه گزارش از موفقیت علامت جمعی احسان که در راستای پروژه توانمندسازی از سوی مرکز مالکیت معنوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته بود ابراز امیدواری کر و گفت: واپیو در این رابطه اقدامات لازم را صورت می‌دهد و ضمن استقبال از این پیشنهاد اعلام کرد که به بخش رسانه ای وایپو ماموریت می دهد تا این امر مهم را محقق سازد.

آنگ در ادامه با اشاره به اجرای پروژه تاسیس دفاترحمایت از فناوری و نوآوری در ایران (TISC ) بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی این پروژه در حال حاضر دانشگاه ها هستند می توان از طریق این مکانیزم با دانشگاه های کشورهای منطقه و اکو ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین بر ادامه همکاری در پروژه توانمندسازی محیط نوآوری (EIE)در حوزه پسته و زعفران ایرانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری اقدامات اجرایی آن محقق شود.

در پایان این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن دعوت از آنگ برای حضور در ایران،اظهار کرد: حضور آنگ در ایران جهت بازدید و ارائه راهکارهای لازم به منظور شروع پروژه شبکه آنلاین کارآفرینی( Entrepreneurs Initiative EON Network Online ) )موثر دیدند و آمادگی سازمان ثبت را جهت اجرای این پروژه اعلام کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.