حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
شناسه : 30385

 کتاب فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه ها در قوانین ایران که توسط حسین رجبی تهیه و تدوین شده است در ۵۵ عنوان به مصادیق فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه ها در قوانین حوزه های مختلف پرداخته و ضمن اشاره به مواد قانونی، میزان مجازات مرتکبان آن نیز بر اساس آخرین اصلاحات […]

پ
پ

 کتاب فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه ها در قوانین ایران که توسط حسین رجبی تهیه و تدوین شده است در ۵۵ عنوان به مصادیق فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه ها در قوانین حوزه های مختلف پرداخته و ضمن اشاره به مواد قانونی، میزان مجازات مرتکبان آن نیز بر اساس آخرین اصلاحات قانونی آمده است.

گفتنی است، این کتاب طی مکاتبه‌ای در اختیار مدیران دستگاه های استان قرار گرفت، تا با نظارت بیشتر و آگاهی از قوانین در جهت کاهش مصادیق فعل و ترک فعل مجرمانه در مجموعه های تحت مدیریت تلاش شود.

رجبی در خصوص انتشار این کتاب گفت: طی سال های اخیر برخورد با ترک فعل مدیران و دستگاه ها از محورهای دستگاه قضایی بود، اما مصادیق قانونی ترک فعل برای مدیران جای ابهام داشت، که بر همین اساس این کتاب طی مدت ۲ سال با احصاء مواد قانونی و مجازات های آن تهیه و تدوین شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان کرد: در این کتاب به ۵۵ عنوان قانونی اشاره شده و اهم آن ترک فعل مدیران در تصرف غیرقانونی بر اموال و وجوه دولتی، قانون جرائم رایانه‌ای، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قانون ارتقاء سلامت اداری مقابله با فساد، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قوانین مربوط به تبانی در معاملات دولتی، قانون اعمال نفوذ خلاف حق و مقررات، قانون انتشار و افشای اسناد محرمانه، قوانی مربوط به اخلالگران صنایع، مصادیق پولشویی، قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، قانون تصدی بیش از یک شغل دولتی، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، قوانین مربوط به انتخابات ها و… است.

رجبی، در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی در حوزه تخلف مدیران ابتدا پیشگیری و سپس تعقیب است و امیدواریم این کتاب در راستای پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه مدیران قرار گیرد و در حوزه فعالیت دستگاه مربوطه ضمن آگاهی از قوانین، آموزش های لازم را نیز از این حیث به کارکنان تحت مدیریت منتقل نمایند، تا شاهد برخی فعل و ترک های مجرمانه نباشیم و قطعاً در صورت ارتکاب افعال مجرمانه جهل و عدم آگاهی به قوانین پذیرفته نخواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.