حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
شناسه : 30190

مهدی اقبال  اظهار کرد: آرشیو الکترونیکی دفاتر قدیمی قانونی دفاتر اسناد رسمی یکی از تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود که از سال گذشته آغاز و بالغ بر ۶۵ درصد این دفاتر تا آخر خرداد ماه اسکن، آرشیو و در سامانه ها بارگذاری شده است. وی افزود: آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد […]

پ
پ

مهدی اقبال  اظهار کرد: آرشیو الکترونیکی دفاتر قدیمی قانونی دفاتر اسناد رسمی یکی از تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود که از سال گذشته آغاز و بالغ بر ۶۵ درصد این دفاتر تا آخر خرداد ماه اسکن، آرشیو و در سامانه ها بارگذاری شده است.

وی افزود: آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد رسمی تقریبا در ۵ استان به اتمام رسیده و با وجود برنامه ریزی هایی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است در ۲ الی ۳ ماه آینده آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد رسمی کل کشور به اتمام می‌رسد البته به جزء استان تهران زیرا دارای ۲ هزار و ۴۰۰ دفاتر اسناد رسمی است که تعداد بالایی محسوب می‌شود.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: اقدام آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد رسمی به وسیله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باعث می‌شود که سوءاستفاده ها کاهش پیدا کند و در این راستا دفاتر اسناد رسمی، کانون سردفتران مرکز همکاری خوبی داشته اند.

اقبال اظهار کرد: در زمینه جعل اوراق و اسناد نیز آرشیو پرونده های ثبتی را تقریبا به ۹۳ درصد رسانده ایم و تا پایان سال ۱۴۰۱ آرشیو پرونده های املاک و داده آمایی به اتمام می رسد.

وی در ادامه گفت: هراندازه که اوراق سنتی حذف و به صورت الکترونیکی در سامانه ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بارگذاری شود، می‌توانیم به راحتی به صورت الکترونیکی از این اوراق استفاده کنیم، همچنین نحو نگهداری نیز نسبت به قبل بهتر و امن تر می‌شود.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره روند بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، گفت: به صورت خاص و ویژه بازرسی از دفاتر اسناد رسمی را از سوی بازرسی سازمان و همکاران بازرسی در استان ها تشدید کرده ایم و اگر گزارش مردمی نیز دریافت کنیم سریعاً بررسی های لازم را انجام می‌دهیم، این نظارت ها باعث جلوگیری از سوءاستفاده ها می‌شود.

اقبال درباره وضعیت مستندسازی و سنددار کردن املاک توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهار کرد: بیشترین مستند سازی و سند دار کردن املاک مربوط به اراضی دولتی است زیرا حجم زیادی از زمین خواری ها مرتبط با اراضی دولتی و مکان هایی که متولی امر آن دولت است.

وی در ادامه بیان کرد: در برنامه ریزی های سال ۱۴۰۱ مستند سازی اراضی حریم شهری مربوط به راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اراضی زراعی، اراضی مسکونی، شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: الکترونیکی کردن و هوشمند سازی عملیات ثبتی را در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار داده‌ایم که با این اقدام استفاده از نیرو انسانی حذف می شود و در نهایت میزان سوء استفاده گری نیز کاهش پیدا می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.