حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
شناسه : 30193

ناصرعتباتی با اعلام خبر جلوگیری از آبیاری مزارع صیفی با فاضلاب خام تصفیه نشده، اظهارکرد: پیرو شکایات اهالی شرق و شمال شرق حاشیه ارومیه مبنی بر آبیاری مزارع صیفی با فاضلاب خام تصفیه نشده که باعث آلودگی محصولات کشاورزی و تاثیر مستقیم این موضوع بر سلامت شهروندان و افزایش بیماری ها می شود، به لحاظ […]

پ
پ

ناصرعتباتی با اعلام خبر جلوگیری از آبیاری مزارع صیفی با فاضلاب خام تصفیه نشده، اظهارکرد: پیرو شکایات اهالی شرق و شمال شرق حاشیه ارومیه مبنی بر آبیاری مزارع صیفی با فاضلاب خام تصفیه نشده که باعث آلودگی محصولات کشاورزی و تاثیر مستقیم این موضوع بر سلامت شهروندان و افزایش بیماری ها می شود، به لحاظ اهمیت امر موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

 وی افزود:  با بازدید میدانی که توسط یکی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه با همراهی مدیر کل محیط زیست استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، مدیر آب و فاضلاب، سرپرست مرکز بهداشت ، معاون محیط زیست استان، مدیر امور آب ، رئیس محیط زیست ، سرپرست خدمات شهری شهرداری و مدیر ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه از این مناطق انجام شد مسئولان اجرای ارومیه از نزدیک در جریان مشکل اهالی این منطقه قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: پس از این بازدید به منظور رفع این مشکل که تهدیدی برای سلامت عمومی اهالی منطقه و شهروندان است جلسه ای تشکیل و در پایان این جلسه مصوب و مقرر شد تا روند فعلی بازگشایی نهر توسط اداره امور آب ارومیه سریعاً متوقف شود تا ۱۴ روستای مجاور نهر و خانوار های ساکن آن درگیر آلودگی های زیست محیطی نشوند.

عتباتی اضافه کرد: اداره آب و فاضلاب ارومیه نیز ملزم شد تا  نسبت به جمع آوری فاضلاب خام تصفیه نشده در نهر در مدت ۷ روز اقدام و گزارش امکان سنجی احداث شبکه فاضلاب ظرف یک هفته به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ارائه شود.

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه جمع آوری کلیه پساب ها و فاضلاب های غیرقانونی از مسیر منطقه کشتارگاه، اسلام آباد و باغ رضوان و سایر مناطق، توسط شهرداری ارومیه و گزارش اقدامات آن ظرف یک هفته به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همچنین مقرر شد ادارات کل محیط زیست، آب منطقه ای، آب و فاضلاب استان، جهادکشاورزی استان، اداره کل بازرسی استان و شهرداری ارومیه کارگروهی با محوریت اداره کل محیط زیست استان تشکیل داده و با شناسایی تمام نقاطی که در شهر ارومیه، پساب های آن ها غیر قانونی است ظرف ۲۴ روز به دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان بصورت مکتوب گزارش ارسال کنند و در صورت عدم همکاری نهادی با این کارگروه اداره کل محیط زیست استان مکلف است ترک فعل آن نهاد یا دستگاه را به دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان گزارش کند.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه نظارت مرکز بهداشت ارومیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست استان بر اجرای مصوبات بود و چنانچه هریک از مصوبات در مدت معین توسط نهادهای ذکر شده انجام نشود، اداره کل محیط زیست استان با همکاری مرکز بهداشت ارومیه مکلف شد به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی از آن مجموعه ها به دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه شکایت کند.

عتباتی همچنین به دستوری که به صورت ویژه به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان صادر شده اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش‌هایی ارسالی از ورود پس آب‌های غیر بهداشتی به دریاچه ارومیه از مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خواسته شد شخصا به همراه کارشناسان خبره و مجرب به صورت میدانی موضوع را پیگیری و نتایج را حداکثر تا ۴۸ ساعت منعکس کنند تا در صورت صحت گزارش‌ها دستورات بازدارنده فورا صادر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.