حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
شناسه : 30073

حجت الاسلام و المسلمین موسوی غضنفرآبادی در ارزیابی نسبت به عملکرد قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پیرو حمایت از تولید بیان کرد: رئیس دستگاه قضا شناخت کافی به امور قضایی دارد و در همه سطوح قوه قضاییه فعالیت کرده است. وی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا واقف بر مشکلات و ظرفیت های […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین موسوی غضنفرآبادی در ارزیابی نسبت به عملکرد قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پیرو حمایت از تولید بیان کرد: رئیس دستگاه قضا شناخت کافی به امور قضایی دارد و در همه سطوح قوه قضاییه فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا واقف بر مشکلات و ظرفیت های دستگاه قضا است، تصریح کرد: از این رو وقتی حجت الاسلام المسلمین محسنی اژه‌ای بر مسند امور دستگاه قضایی قرار گرفت، فعالیت های مناسبی را با درنظر گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حضور فیزیکی و سرکشی رئیس دستگاه قضا بر همه مجموعه های قضایی کشور تاکید کرد: رئیس دستگاه قضا تاکنون بازدیدهایی از دادسراها، دادگاه ها، زندان ها و غیره انجام داده و پیگیر وضعیت معیشتی کارکنان و قضات قوه قضاییه بوده است.

وی با اشاره به توجه رئیس دستگاه قضا بر امور زیرساختی قوه قضاییه بیان کرد: رئیس دستگاه قضا همچنین پیگیر امور ایجاد ساختمان های قضایی و سایر ملزومات در این بخش بوده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مشکلات در برخی از بخش های قضایی کشور وجود دارد، ادامه داد: با پیگیری های رئیس دستگاه قضا این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سند تحول قضایی تاکید کرد: روندی که با در نظر گرفتن اجرای سند تحول قضایی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته می تواند باعث پیشرفت و رشد دستگاه قضا شود.

حجت الاسلام المسلمین غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به رفع مشکلات بخش های تولیدی کشور به واسطه اقدامات دستگاه قضا، بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان  یکی از بزرگترین خدماتی است که دستگاه قضا در زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی رفع موانع تولید در دادگستری های سراسر کشور اظهار کرد: پیرو تشکیل این کمیته های تخصصی بسیاری از کارخانه ها به چرخه حیات دوباره بازگردانده شدند و بسیاری از کارگران هم مشغول به کار شده اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اقدامات حمایتی دستگاه قضا از تولید کنندگان باعث توسعه و گسترش امر تولید در کشور شده است، بیان کرد: پیرو این اقدامات بسیاری از کارخانه ها پیشرفت فیزیکی و تولیدی داشته اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این کمیسیون در زمینه رفع اطاله دادرسی و قضازدایی چه کمکی به قوه قضاییه خواهد کرد، گفت: همواره ۲ راه حل برای جلوگیری و حل مشکل اطاله دادرسی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از ورود پرونده های قضایی به دستگاه قضا جلوگیری کرد، بیان کرد: در این بخش تغییر عناوین مجرمانه باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید امکانات لازم را در اختیار دستگاه قضا قرار داده شود، بیان کرد: از این رو صدور بیش از ۱۵۰ رای در یک ماه برای یک قاضی بسیار زیاد است و این مشکل حل نمی شود مگر اینکه به نیازهای قوه قضاییه به درستی پاسخ دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به سرنوشت لایحه قضازدایی در این کمیسیون بیان کرد: تلاش می کنیم لایحه قضازدایی به سرعت در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شده و نهایی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.