حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
شناسه : 30020

در مورد اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه از تیر ۱۴۰۰ تا پایان خرداد۱۴۰۱گفت :به طور کلی در این مدت زمان ۴ هزارو و ۵۰۶ مورد حکم مجازارت جایگزین حبس صادر شده است که از این میزان ۳ هزارو ۹۱۸ نفر محکوم به جزای نقدی ،۳۲۹ نفر در دوره مراقب […]

پ
پ

در مورد اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه از تیر ۱۴۰۰ تا پایان خرداد۱۴۰۱گفت :به طور کلی در این مدت زمان ۴ هزارو و ۵۰۶ مورد حکم مجازارت جایگزین حبس صادر شده است که از این میزان ۳ هزارو ۹۱۸ نفر محکوم به جزای نقدی ،۳۲۹ نفر در دوره مراقب ،۱۴۶ نفر الزام به خدمات عمومی رایگان و ۲۸ نفر به انجام کار در ساعات معین درموسسات عام المنفعه ۸۵ نفر تحت نظارت الکترونیک قرار گرفته اند .

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:در ارتباط با اقدامات مرتبط با تحول و تعالی دستگاه قضایی به‌ویژه توسعه اشتغال در سطح زندان‌های استان خوزستان،که‌ از اولویت‌های‌ مهم رئیس سازمان زندان‌های کشور است، در استان خوزستان نیز طی  ۱۸ ماه گذشته اقدامات متنوعی برای اشتغال هدفمند انجام شده  که نمونه آن توسعه کترینگ مواد غذایی بیرون‌‎بر در مجتمع اندرزگاهی نسوان و همچنین کارگاه خیاطی این مجموعه و اجرای طرح اشتغال نشسته (صنایع دستی) بوده که زمینه اشتغال مولد صد در صد زندانیان واجد شرایط نسوان را فراهم ساخته است. 

وی تصریح کرد: توسعه و تجهیز کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی  زندان مرکزی،  ایجاد کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان سپیدار، کارگاه تولید تسبیح در زندان سپیدار و مرکزی، کارگاه صنایع دستی زندان ماهشهر، ایجاد کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های مسجد سلیمان، شوشتر و اقدامات مشابه در سایر زندانها، ایجاد کارگاه‌های چرم‌سازی،ام دی اف، پارچه‌بافی و … با محوریت هدفمندسازی تولیدات زندانیان از برنامه‌های ویژه برای توسعه اشتغال مولد و درآمدزا برای زندانیان بوده است. 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود:در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع اشتغال و مهارت‌آموزی زندان ماهشهر به مساحت ۶۰۰ مترمربع خواهیم بود که توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با همت انجمن حمایت زندانیان این شهر با پیشرفت ۱۰۰ درصد احداث شده و درحال تجهیز است. 

 وی ادامه داد: پیرو سیاست‌های ابلاغی ریاست سازمان زندان‌های کشور در  هر استان یک زندان به عنوان پایلوت اشتغال فعال شده که در خوزستان زندان ماهشهر و زندان مرکزی اهواز انتخاب شد.

 دهقانی تصریح کرد:در حوزه‌اشتغال زندانیان به دنبال تجاری‌سازی، صنعتی‌سازی و اقتصادی کردن آن به نفع مددجویان هستیم زیرا  به هرمیزان مددجو به خودکفایی مالی برسد مشکلات خود و خانواده‌اش کمتر خواهد بود.  در همین راستا در یکسال گذشته برندسازی تولیدات در سطح زندان‌های خوزستان ازجمله تسبیح‌سازی، چرم‌سازی و… دنبال شده است.

 وی ادامه داد :امیدواریم با این رویکرد که درآمد مناسبی نصیب فعالان این بخش شود و برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی شده که سهم مناسبی از درآمد تولیدات مذکور را در بازار حاصل و حتی بتوان به سایر استان‌ها نیز محصولات عرضه شود.

دهقانی درمورد عملکرد اشتغال و حرفه آموزشی تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت:۳۳۵ دوره های آموزشی با ۷ هزارو ۲۹۳ شرکت کننده برگزار شد که این امر موجب اشتغال ۳ هزارو ۹۵ مددجو شده است که این میزان معادل ۲۶ درصداز مددجویان را در بر می گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین در مورد عملکرد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان  در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ گفت :در این مدت زمانی ۳۰ دوره برگزار و ۵۷۴ نفر در آن شرکت کرده اند.

 وی خصوص مجازات جایگزین حبس و پابند الکترونیکی در سال ۱۴۰۰ گفت ۲۶۴ مورد استفاده از پابند الکترونیک،۶ هزارو ۳۸ مورد سرکشی از زندان ها و میزان ۸ هزار دادرسی الکترونیک در استان وجود داشته است ،همچنین در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در حدود۱۲۷ مورد استفاده از پابند الکترونیک یک هزارو ۱۴ مورد سرکشی از زندان ها و ۲ هزارو ۱۷۲ مورد دادرسی الکترونیک به ثبت رسیده است .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.