حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
شناسه : 30017

نشست مشترک مسئولان قضایی استان هرمزگان با مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در بندرعباس برگزار شد. رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس و مسئولان قوه قضاییه مبنی بر لزوم معطل نماندن هیچ بخشی از اختیارات و مأموریت های […]

پ
پ

نشست مشترک مسئولان قضایی استان هرمزگان با مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس و مسئولان قوه قضاییه مبنی بر لزوم معطل نماندن هیچ بخشی از اختیارات و مأموریت های قوه قضاییه اظهار کرد: بازدید رئیس قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نظارت میدانی به منظور بررسی چگونگی پیشبرد کامل و اتمام اجرایی شدن طرح کاداستر، بلافاصله پس از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص به خوبی مبین اهمیت فوق العاده این موضوع و ضرورت بسیج تمامی امکانات جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه اگر چه استفاده از لفظ “توصیه” برای بیانات رهبر فرزانه انقلاب تنها نشانه بزرگواری ایشان است اما همچنان که برای همگان واضح و مبرهن است عمل به منویات ایشان به عنوان ولایت مطلقه فقیه، وظیفه ای شرعی و قانونی است و از این‌رو در خصوص تثبیت مالکیت ها و اجرای کامل طرح کاداستر حتی یک لحظه معطلی هم جایز نیست.

قهرمانی با اشاره به جنبه پیشگیرانه اجرای طرح کاداستر اراضی و ثأثیر قابل توجه آن در کاهش دعاوی ملکی، تصریح کرد: نکته ای که باید در این جلسه مورد توجه قرار گیرد این است که روال معمولی که در این رابطه در حال انجام است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و بر این اساس باید در روش کار به منظور شتاب بخشی به اجرای آن، تجدید نظر کنیم.

وی گفت:در رویکرد جدید، نباید منتظر مراجعه مردم بمانیم بلکه ما باید به سراغ مردم و مالکان اراضی برویم و از آنها بخواهیم که برای سنددار نمودن زمین های کشاورزی خود اقدام کنند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تأکید کرد: اجرای موفق این طرح نیازمند تدبیر و استفاده از مشوق هایی است که در نتیجه آن، مراجعه مردم به ادارات ثبت جهش پیدا کند.

وی یادآورشد: به موازات این امر باید حجم کار هم افزایش یابد و میزان هماهنگی ها میان متولیان امر نیز از طریق ایجاد ارتباط لحظه ای و دریافت مستمر مدارک، مستندات، اطلاعات و نتایج کمیسیون های مربوطه تسریع شود تا در نتیجه آن اداره ثبت بتواند به سرعت طبق قانون اسناد را صادر کند.

قهرمانی با بیان اینکه برای اجرای کامل طرح کاداستر اراضی کشاورزی نیازمند جهش و تحول و کار جهادی هستیم، از تعیین قاضی ویژه پیگیری، نظارت و اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به عنوان قاضی ویژه جهت پیگیری، نظارت و اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان، عهده دار وظایف قانونی خواهد بود، بیان کرد: قاضی ویژه پیگیری، نظارت و اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با حضور مستمر در ادارات متولی این امر، برای اجرای طرح مذکور در هرجایی که نیاز به صدور دستورات قضایی و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر باشد، بلافاصله اقدام خواهد کرد و از این طریق، کار را پیش خواهد برد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدان محلی به منظور تشویق مردم و مالکان اراضی به منظور مشارکت در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: همکاران در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان باید با برنامه ریزی دقیق و همت مضاعف از طریق فعال کردن همه ظرفیت ها با توجه به رعایت دقیق موازین قانونی، زمینه دستیابی به این هدف مهم را فراهم سازند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.