حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
شناسه : 29994

 هنگامی که روی «اخذ نوبت برای واحد قضایی و شعبه قضایی» کلیک می‌کنید ۳ گزینه نوبت‌دهی آنلاین براساس شماره پرونده، اخذ نوبت براساس شماره ابلاغیه و اخذ نوبت بر اساس واحد قضایی قابل دسترسی است. نوبت‌دهی با شماره پرونده با کلیک روی «اخذ نوبت براساس شماره پرونده» به صفحه ای هدایت می‌شوید که ۳ کادر […]

پ
پ

 هنگامی که روی «اخذ نوبت برای واحد قضایی و شعبه قضایی» کلیک می‌کنید ۳ گزینه نوبت‌دهی آنلاین براساس شماره پرونده، اخذ نوبت براساس شماره ابلاغیه و اخذ نوبت بر اساس واحد قضایی قابل دسترسی است.

نوبت‌دهی آنلاین قضایی بر اساس ۳ موضوع

نوبت‌دهی با شماره پرونده

با کلیک روی «اخذ نوبت براساس شماره پرونده» به صفحه ای هدایت می‌شوید که ۳ کادر شماره پرونده، ردیف فرعی و رمز پرونده مشاهده می‌شود. کادرهای اول و دوم که ستاره‌دار هستند باید کامل شوند، اما ثبت رمز پرونده الزامی نیست.

پس از درج شماره پرونده و ردیف فرعی یا رمز پرونده برای انطباق اطلاعات ثبت شده با پرونده شما و ارتباط آن با شناسه ثنای شما در سامانه، روی دکمه «بررسی اطلاعات پرونده فوق» را در پایین صفحه کلیک کنید.

در صورتی که شناسه ثنای ثبت شده در پرونده(شماره ملی) با شماره ملی شما منطبق باشد، به مرحله بعدی هدایت خواهید شد تا بر اساس اطلاعات خواسته شده، برای دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید. مراحل بعدی شامل واحد قضایی، علت مراجعه، سایر اطلاعات و درنهایت دریافت نوبت است.

همچنین با کلیک روی دکمه «فهرست پرونده‌های من» در پایین صفحه می‌توانید برای بازیابی پرونده‌های خود اقدام کنید.

نوبت‌دهی با شماره ابلاغیه

اگر در سامانه نوبت‌دهی قضایی روی «اخذ نوبت براساس شماره ابلاغیه» کلیک کنید، کافی است شماره ابلاغیه را در محل مربوطه درج و سپس روی دکمه «بررسی ابلاغیه» کلیک کنید تا فرایند نوبت‌دهی را طی کنید.

درواقع، پس از درج شماره ابلاغیه برای انطباق اطلاعات ثبت شده با پرونده شما و ارتباط آن با شناسه ثنای شما در سامانه، کافی است روی گزینه «بررسی ابلاغیه» کلیک کنید. در صورتی که شناسه ثنای ثبت شده در ابلاغیه(شماره ملی) با شماره ملی شما منطبق باشد، به مرحله بعدی هدایت خواهید شد. مراحل بعد شامل واحد قضایی، علت مراجعه و دست آخر دریافت نوبت است.

نوبت‌دهی بر اساس واحد قضایی

همچنین در صورتی که روی «اخذ نوبت بر اساس واحد قضایی» کلیک کنید به صفحه ای هدایت می‌شوید که با انتخاب نام واحد قضایی و انتخاب سمت ملاقات کننده می‌توانید با شخص مورد نظر ملاقات کنید.

اگر روی مربع نارنجی کنار «نام واحد قضایی» کلیک کنید، دادگستری‌های استان‌ها نمایش داده می‌شود که با کلیک روی مربع کنار هر استان می‌توانید به حوزه‌های قضایی هر استان دست یابید. این حوزه‌ها شامل دادگاه عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف است که شعبه‌های مربوطه قابل مشاهده و انتخاب است. با انتخاب واحد قضایی در این بخش روی تایید و بستن کلیک کنید تا به صفحه پیشین هدایت شوید.

 سپس روی بخش انتخاب سمت کلیک کنید تا با شخص مورد نظر مانند متصدی امور دفتری دادگاه، قاضی واحد اجرای احکام مدنی و سایر کارکنان و قضات ملاقات کنید. با کلیک روی «مرحله بعدی» به صفحه علت مراجعه، سپس سایر اطلاعات و درنهایت دریافت نوبت هدایت می‌شوید.

اگر اخذ نوبت با روش شماره پرونده یا ابلاغیه باشد، در این قسمت واحد قضایی با توجه به اطلاعات پرونده یا ابلاغیه به صورت خودکار بازیابی و انتخاب خواهد شد. به این ترتیب لازم است سمت و در صورت وجود میز پاسخگو(دادورز) این گزینه انتخاب شود.

نوبت‌دهی آنلاین سازمان ثبت

همانطور که پیش از این در بخش معرفی سامانه ثبت من توضیح داده ایم، «اخذ نوبت برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» به تدریج در حال تکمیل است. اکنون نوبت‌دهی آنلاین برای بعضی از خدمات این سازمان در استان‌های تهران، سمنان و فارس امکان پذیر است که به تدریج شاهد توسعه سامانه نوبت‌دهی آنلاین این سازمان برای بسیاری از خدمات در استان‌های کشور خواهیم بود.

به عنوان مثال، اکنون نوبت‌دهی آنلاین برای حوزه ثبت ملک شهرآرا تهران امکان پذیر است که پس از انتخاب آن از فهرست مربوطه(مربع نارنجی) علت مراجعه و سایر اطلاعات را درج کنید تا درنهایت موفق به اخذ نوبت از حوزه مربوطه شوید. توضیح آنکه علت مراجعه را می‌توانید از «فهرست علت‌ها» انتخاب کنید.

نوبت‌دهی آنلاین پزشکی قانونی

اگرچه هنوز برای همه واحدهای پزشکی قانونی کشور امکان نوبت‌دهی آنلاین فراهم نشده است، اما از آنجا که این سازمان یکی از مراجع پر ازدحام به شمار می‌آید، آغاز این اقدام می‌تواند نویدبخش راه‌اندازی این خدمت در سراسر کشور باشد.

در بخش نوبت‌دهی آنلاین پزشکی قانونی، با استفاده از فهرست درختواره عناوین واحد های پزشکی قانونی، می توانید با زدن دکمه نارنجی رنگ از فهرست واحدهای پزشکی قانونی، واحد مربوطه را برای دریافت نوبت کنید. سپس علت مراجعه و سایر اطلاعات درخواستی را ثبت کنید و درنهایت به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.