حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۹
شناسه : 30006

محمد سالاری اظهار کرد: حوزه قضایی شهرستان بردسیر، در بسیاری از شاخص های ارزیابی در زمره حوزه های برتر است که این مهم، نتیجه اقدامات جهادی قضات و کارکنان اداری بوده است. وی افزود: ساعت کاری کارکنان اداری و قضایی در بردسیر محدود به وقت اداری نبوده و بیش از آن در راه تحقق اهداف […]

پ
پ

محمد سالاری اظهار کرد: حوزه قضایی شهرستان بردسیر، در بسیاری از شاخص های ارزیابی در زمره حوزه های برتر است که این مهم، نتیجه اقدامات جهادی قضات و کارکنان اداری بوده است.

وی افزود: ساعت کاری کارکنان اداری و قضایی در بردسیر محدود به وقت اداری نبوده و بیش از آن در راه تحقق اهداف قوه قضاییه و خدمت به مردم در محل کار حاضر شده اند.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر بخشی از اقدامات مهم امنیتی منطقه تحت مدیریت خود را برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و خطرناک در شهرستان، پیشگیری از تجمعات غیرقانونی، پیشگیری از معضلات امنیتی کامیون داران در شهرستان، تخریب پاتوق های شهر در چندین فاز، اجرای طرح های پیشگیری از سرقت در سطح شهر، راه اندازی دوربین پایش تصویری در میدان اصلی شهر، پلمب کردن کارگاه های ضایعاتی غیر مجاز، تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و بررسی پایش تصویری در دوران انتخابات، از آن جمله است.

سالاری اضافه کرد: توجه به زندانیان و خانواده آنها و قرار دادن زندانیان در مسیر اصلاح با همکاری مردم و کلیه نهاد های شهرستان، از دیگر اقدامات مهم این مجموعه بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از اقدام در جهت نهضت دسترسی آسان به قضات دادگستری سخن گفت و تصریح کرد: این طرح در شهرستان بردسیر مورد توجه جدی قرار گرفت و قضات ضمن حضور در بخش ها و روستاها این نهضت را بیش از پیش مد نظر قرار دادند.

سالاری توجه به حقوق عامه را از دیگر فعالیت های مهم حوزه قضایی شهرستان بردسیر دانست و ابراز کرد: جابجایی تیر های برق در چندین نقطه شهرستان به منظور پیشگیری از تصادفات، پیگیری مشکل انتقال آب از بردسیر به رفسنجان، اجرای طرح های نوبت دهی مجازی کامیون داران، پیگیری اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در بخش های مختلف شهرستان، اصلاح نقاط حادثه خیز در بخش تصادفات و اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از تصادفات به کمک شهرداری و ادرات مرتبط، از جمله اقدامات شاخص حوزه قضایی شهرستان بردسیر است.

وی از تلاش برای رفع موانع تولید در کارخانه های قند و فولاد در این شهرستان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری، حوزه قضایی شهرستان بردسیر با تشکیل کارگروه حمایت از تولید و اشتغال، برای رفع موانع تولید در کارخانه قند و رفع مشکل تولید در کارخانه فولاد به علت محدودیت برق و همچنین پیگیری واریزی جهت فروش و راه اندازی مجدد کارخانه قند بردسیر از تولید داخلی حمایت کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر عنوان کرد: بازدید مستمر از بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه های حوزه قضایی و بازدید از زندان و بازداشتگاه موقت و کانون اصلاح و تربیت استان، بررسی و راه اندازی کمپ بانوان شهرستان و ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرایم مشخص از دیگر اقدامات مهم قضایی در این حوزه محسوب می شوند.

سالاری سند تحول قوه قضاییه و بیانیه گام دوم را محور فعالیت های حوزه قضائی شهرستان بردسیر دانست و تاکید کرد: این روند در سال گذشته اجرا شده و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی استفاده از فناوری های نوین قوه قضاییه را نقطه شاخص دادگستری بردسیر دانست و گفت: ۹۵ درصد ابلاغیه ها در دادگاه و ۹۷ درصد ابلاغیه ها در حوزه قضایی شهرستان به نحو کاملاً الکترونیک بوده است.

وی یادآور شد: تشکیل ۵ هزار و ۴۱۲ پرونده تمام الکترونیک در دادگاه و ۱۳ هزار و ۲۷۸ پرونده تمام الکترونیک در حوزه قضایی شهرستان در سال گذشته و برگزاری ۸۴ جلسه دادرسی الکترونیک توسط همکاران، از دیگر دستاوردهای فناوری اطلاعات در این حوزه قضایی به شمار می روند.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: عدم امکان ثبت نام اتباع بیگانه در سامانه ثنا و وجود مهانشهر اتباع در این حوزه مانع تحقق ۱۰۰ درصد ابلاغ الکترونیک شده است.

سالاری در پایان عنوان کرد: پیشرفت های قابل ملاحظه شعبه اول بازپرسی و ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان که مورد تقدیر دادستان کل کشور و رئیس محترم دادگستری قرار گرفته است افتخاری برای مجموعه قضایی شهرستان بردسیر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.