حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
شناسه : 29846

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: در یکسال اخیر ۷۹ هزار و ۹۸۱ پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است. وی افزود: از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۹۴ پرونده مربوط به مجتمع قضایی حقوقی، ۱۲ هزار و ۸۳۰ پرونده مربوط به مجتمع قضایی خانواده، […]

پ
پ

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: در یکسال اخیر ۷۹ هزار و ۹۸۱ پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۹۴ پرونده مربوط به مجتمع قضایی حقوقی، ۱۲ هزار و ۸۳۰ پرونده مربوط به مجتمع قضایی خانواده، ۲۱ هزار و ۴۱۰ پرونده مربوط به مجتمع قضایی محاکم کیفری دو و جرایم اقتصادی، ۶ هزار و ۸۹۴ پرونده مربوط به مجتمع قضایی انقلاب، ۷ هزار و ۲۱۵ پرونده مربوط به واحد اجرای احکام حقوقی و یک هزار و ۶۳۸ پرونده مربوط به واحد اجرای احکام کیفری بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: راه اندازی مرکز مشاوره در دادگستری با همکاری کانون وکلا ومرکز وکلای قوه قضائیه، تشکیل کمیته صلح سازش توسط بسیج حقوقدانان، تلاش جهت افزایش اطلاعات عموم مردم از طریق پاسخ دهی سئوالات حقوقی در برنامه های صدا وسیمای کرمان و راه اندازی مجتمع جرایم اقتصادی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی محاکم عمومی و انقلاب کرمان در یکسال اخیر بوده است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: تلاش جهت کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از مجازات های جایگزین حبس، بازدید مستمر از زندان وراهنمایی زندانیان مهریه جهت تقدیم دادخواست اعسار و تعدیل اقساط به انگیزه کاهش جمعیت زندانیان، ساماندهی حقوقی بعضی مشکلات مسکن مهر و جلوگیری از ورود پرونده های آنها به دادگستری و ارسال ماهانه حدود چندین فقره پرونده جهت سازش به شوراهای حل اختلاف از دیگر اقدامات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی به جلوگیری از ورود قریب هزار پرونده به دادگستری از طریق تشکیل جلسات اداری با مجموعه کثیرالشاکی نیز اشاره و بیان کرد: جلوگیری از وردی ماهانه قریب۸۰۰ پرونده به دادگستری عنوان فک پلاک از طریق ارسال دستورالعمل اداری به پلیس راهنمایی و رانندگی وفرستادن نماینده انتقال پلاک ها به آن پلیس نیز از اقدامات این مرجع جهت کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.