حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
شناسه : 29605

عباس مسجدی شب گذشته با حضور در مسجد جامع قلهک و در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای این هفته به ویژه شهید آیت الله بهشتی (ره)، بیان کرد: علم پزشکی قانونی در ایران بیش از صد ساله سابقه دارد و این سازمان با پیشرفت‌های مستمر و توسعه خدمات هم […]

پ
پ

عباس مسجدی شب گذشته با حضور در مسجد جامع قلهک و در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای این هفته به ویژه شهید آیت الله بهشتی (ره)، بیان کرد: علم پزشکی قانونی در ایران بیش از صد ساله سابقه دارد و این سازمان با پیشرفت‌های مستمر و توسعه خدمات هم اکنون محل گردش بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی است.

وی عمده ترین عرصه فعالیت پزشکی قانونی را حوزه معاینات بالینی عنوان کرد و گفت: پزشکی قانونی سالانه حدود دو میلیون گواهی صادر می‌کند که بخش قابل توجهی از آن مربوط به حوزه معاینات بالینی و در رأس آن معاینه مصدومان نزاع و تصادفات است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات سازمان در معاینات بالینی، ادامه داد: معاینات روانپزشکی مانند ارزیابی از جهت محجوریت، معاینات خاص مردان و زنان، معاینات تحمل کیفر و… نیز از دیگر علل مراجعه به بخش معاینات پزشکی قانونی است که در مجموع حدود ۹۰ درصد خدمات سازمان در حوزه معاینات بالینی به مراجعان ارائه می شود.

وی کمیسیون‎های پزشکی، تشریح و آزمایشگاه را از دیگر بخش‌های ارائه خدمت در سازمان عنوان و تصریح کرد: حوزه امور تشریح سازمان با وجود آنکه حدود پنج درصد خدمات سازمان را شامل می‌شود اما از مهم ترین و تخصصی ترین بخش‌های سازمان است؛ حوزه کمیسیون نیز با بهره مندی از متخصصان و کارشناسان متعهد و زبده به پرونده‌های ارجاعی در موضوعات مختلف از جمله قصور پزشکی رسیدگی می‌کند.

مسجدی با بیان اینکه حوزه آزمایشگاه نیز از جمله مهم ترین بخش‌های سازمان است، گفت: در سال­های اخیر شاهد پیشرفت‌های فوق العاده‌ای در حوزه آزمایشگاه بودیم به نحوی که امروز و در بسیاری از بحران‌ها و نیز در حل بسیاری از پرونده‌ها، نظرات حوزه آزمایشگاه سازمان پزشکی قانونی کشور، فصل الخطاب محسوب می‌شود.

وی همچنین بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران را که با اتکا به نیروهای متخصص داخلی و نرم افزارهای بومی ایجاد شده است از افتخارات کشور عنوان کرد و گفت: بومی سازی تجهیزات و مواد مصرفی موضوعی مهم و اولویت اساسی برای سازمان است که متخصصان و نخبگان جوان کشور در این مسیر وارد شده و دستاوردهای خوبی نیز داشته‌اند و تلاشمان تبدیل تحریم‌ها به فرصت با حرکت در این مسیر است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به سخنان رئیس قوه قضاییه در آیین رونمایی از کیت ژنتیک ساخت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، اعتماد به محققان و دانشمندان داخلی را امری به مراتب مهم تر از تولید این محصولات و صرفه جویی‌های ارزی ناشی از آن دانست.

مسجدی با اشاره به فعالیت بانک سلول و بافت در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، اظهار کرد: فرآوری بافت از دیگر دستاوردها و فعالیت‌های سازمان است که سالانه حدود ۴۰۰ هزار بیماراز محصولات آن بهره می‌برند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مراجعان اولویت سازمان است، بیان کرد: تکریم مردم، اتقان آرا و نظرات کارشناسی و مبارزه جدی با فساد از سیاست‎های جدی قوه قضاییه و مورد تاکید رئیس قوه است که در پزشکی قانونی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی گفتمان غالب در قوه قضاییه را خدمت رسانی و رسیدگی عادلانه به درخواست‌های مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد: با تلاش زحمتکشان قوه قضاییه و پیگیری و حمایت مسئولان شاهد گسترش بیش از پیش این گفتمان و تحقق دادرسی عادلانه به پرونده‌ها باشیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان به سئوالات و مسائل مطرح شده از سوی حاضران در جلسه پاسخ داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.