حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
شناسه : 29506

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با استاندار و هیئت همراه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: هفته قوه قضاییه فرصت بسیار خوبی برای تبیین سیاست ها و برنامه های قوه قضاییه در بین مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم است. وی با اشاره به این مطلب که شهیدان […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با استاندار و هیئت همراه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: هفته قوه قضاییه فرصت بسیار خوبی برای تبیین سیاست ها و برنامه های قوه قضاییه در بین مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم است.

وی با اشاره به این مطلب که شهیدان بهشتی و سلیمانی به تعبیر امامین انقلاب اسلامی ملت و مکتب معرفی شده اند، گفت: امام راحل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت برای ملت یاد کرده اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده اند و امیدواریم با تاسی به این شهدا راه را بهتر تشخیص دهیم زیرا شهدا چراغ های هدایتی هستند که در مسیر راه ما قرار گرفته اند.

رئیس دادگستری استان کرمان، وظیفه و رسالت اصلی دستگاه قضایی را حل و فصل خصومت های مردم و رسیدگی به پرونده های قضایی دانست و تاکید کرد: قوه قضاییه مرجعی برای رسیدگی به اختلافات حقوقی و جرایمی که در جامعه اتفاق می افتد، است و از این رو در سال گذشته حدود ۶۲۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده و ۹۷ درصد این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارکرد: حجم پرونده هایی که مورد رسیدگی قرار گرفته است، بیانگر تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی است و نشان دهنده ان است که مردم به دستگاه قضایی اعتماد دارند و اختلافات و مسائل خود را در مراجعه با دستگاه قضایی پیگیری می کنند.

وی گفت: تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان از سوی دیگر بیانگر وجود بیماری و آسیب های اجتماعی در جامعه است و نشان می دهد که باید عوامل بروز جرایم، اختلافات و مسائل حقوقی و قضایی شناسایی شده و در راستای رفع آنها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت دارای بیشترین فراوانی جرایم در استان کرمان است، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۳.۵ درصد پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان مربوط به سرقت بوده است و ضرب و جرح در رتبه دوم قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: اکثر سرقت ها، سرقت های خرد هستند اما زنگ خطری است که باید در شورای تامین، دادگستری و دستگاه اجرایی ریشه یابی دلایل بروز این جرم اقدام شود.

وی تصویب قانون کاهش مجازات حبس را یکی از دلایل افزایش جرم سرقت دانست و گفت: نباید اجازه داد که خلاء های قانونی، زمینه افزایش برخی جرایم از جمله سرقت که موجب گلایه مندی مردم است را ایجاد کند.

استاندار کرمان نیز با اشاره به این مطلب که اجرای عدالت از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است که از شئون حاکم جامعه و از دلایل تحقق حکومت اسلامی به شمارمی رود، تاکید کرد: اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند است.

محمدمهدی فداکار، نظارت را از دیگر وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به صورت میانگین روزانه به ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده رسیدگی کرده است که کار بزرگی است.

وی با اشاره به این مطلب که هفته قوه قضاییه فرصت بازخوانی آرمان های عدالت خواهانه انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: مراجعات مردم به دستگاه قضایی نشان دهنده اعتماد آنها به این دستگاه است.

استاندار کرمان، کاستی ها و نقایص موجود در روندهای اجرایی را موجب تشکیل برخی پرونده ها دانست و ادامه داد: بالا بودن آمار سرقت ها تنها به دلیل مسائل اقتصادی و فقر نیست و به فرهنگ، تربیت اجتماعی و میزان نظارت ها نیز بستگی دارد.

استاندار کرمان در ادامه از تعدادی شعب قضایی این شهر بازدید و با اهدای شاخه گل از خدمات کارکنان این شعب تقدیر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.