حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
شناسه : 29234

 غلامعلی دهشیری با اعلام خبر رهایی یک جوان محکوم از قصاص نفس در استان یزد، اظهارکرد: در ایجاد یک نزاع و درگیری در سال (۱۳۹۵) یک جوان ۲۱ ساله مرتکب قتل عمد شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و طی مراحل دادرسی سرانجام به مجازات قصاص نفس محکوم شد. وی تصریح کرد: پس از […]

پ
پ

 غلامعلی دهشیری با اعلام خبر رهایی یک جوان محکوم از قصاص نفس در استان یزد، اظهارکرد: در ایجاد یک نزاع و درگیری در سال (۱۳۹۵) یک جوان ۲۱ ساله مرتکب قتل عمد شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و طی مراحل دادرسی سرانجام به مجازات قصاص نفس محکوم شد.

وی تصریح کرد: پس از ارجاع پرونده مذکور به شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در زندان شهرستان اردکان، این موضوع در دستور کار این شعبه قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد و انجام مذاکرات اصلاحی در نهایت با گذشت اولیای دم، این جوان که اکنون ۲۷  ساله شده است پس از ۷ سال از اجرای حکم قصاص نفس نجات یافت.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان را تسهیل گر در امر صلح و سازش دانست و اظهارکرد: شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری با همت و مساعی اعضاء و کارکنان خود توانست با رهایی تعداد ۷۷ نفر از محکومان از بند زندان این مددجویان را به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگرداند.

در جهت اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی به تعیین تکلیف پرونده های اجرایی محکومان به قصاص نفس که از زمان قطعیت احکام آنها مدت زمان قابل توجهی گذشته است شیوه نامه ۳ جانبه فی مابین دادستانی کل کشور، سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی و مرکز توسعه حل اختلاف کشور منعقد شده است.

 همچنین برای اجرای این شیوه نامه کارگروه های استانی و شهرستانی تشکیل شده  که خوشبختانه ظرف مدت یک ماه گذشته ۴ فقره از پرونده محکومان به قصاص نفس با پیگیری این کارگروه استانی به سازش منجر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.