حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
شناسه : 28881

منوچهر رحمانی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان تهران، نخست در تشریح عملکرد سال گذشته این ستاد، از آزادی ۴۱۴ زندانی جرایم غیر عمد در سال ۱۴۰۰ از زندان‌های استان تهران خبر داد و بیان کرد: این اقدام با کمک خیران و گذشت شکات انجام شد. مدیر عامل ستاد دیه استان تهران افزود: این […]

پ
پ

منوچهر رحمانی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان تهران، نخست در تشریح عملکرد سال گذشته این ستاد، از آزادی ۴۱۴ زندانی جرایم غیر عمد در سال ۱۴۰۰ از زندان‌های استان تهران خبر داد و بیان کرد: این اقدام با کمک خیران و گذشت شکات انجام شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران افزود: این اقدام در راستای استحکام بنیان خانواده زندانیان جرایم غیر عمد صورت گرفت، زیرا دستبند در دست این زندانیان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی برای خانواده آنها به همراه دارد.

رحمانی از رهایی و بازگشت به زندگی ۵۴ زندانی جرایم غیر عمد از اول سال ۱۴۰۱ از ندامتگاه‌های استان تهران خبر داد و با تأکید بر اینکه اصل کار را خیران انجام می‌دهند، تصریح کرد: ماهیت ستاد دیه، به وجود خیران و مردم متصل است.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران با اشاره به برپایی جشن گلریزان در مناطق مختلف استان تهران، اضافه کرد: به مناسبت آزاد سازی خرمشهر، جشن گلریزان برای آزادی ۴۱ زندانی جرایم غیر عمد را با حضور خیران، پیشکسوتان ورزش و فعالان برپایی جشن گلریزان برگزار شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران با بیان اینکه خیران با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشور، با درک بالا و همت مضاعف در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، بیش از گذشته و با عزمی جزم و راسخ در بحث کمک به نیازمندان به ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فعال هستند، گفت: خیران یک بازوی توانمند برای ستاد در سرعت به این اقدامات ارزشمند محسوب می‌شوند.

رحمانی محور اصلی اقدامات ستاد دیه استان تهران را آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برشمرد و با تأکید بر اینکه رویکرد دستگاه قضا، پذیرش و تأمین اعصار به تقسیط درصد بالایی از بدهی مددجویان این نوع جرایم است، اضافه کرد: هدف ما در ستاد دیه استان، جلب حداکثری مشارکت مردمی در راستای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران با اشاره به حمایت‌های خوب مجلس و دولت در این رابطه، از تأمین اعتبارات خوب از بانک‌های عامل جهت ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و تصریح کرد: این اقدامات علاوه بر کمک خیران نیک اندیش است و آینده خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با اعلام آمادگی مبنی بر ارائه این نوع تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد، در تشریح شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، گفت: این تسهیلات تنها به زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص داده می‌شود و به زندانیانی که با وثیقه آزاد شدند، تعلق نمی‌گیرد.

رحمانی همچنین قوانین جدید چک را از سوی بانک مرکزی اقدامی بازدارنده در کاهش زندانیان جرایم غیرعمد در بحث چک دانست و اضافه کرد: این اقدام در کاهش تعداد این زندانیان در ندامتگاه‌های کشور به ویژه استان بسیار تأثیرگذار است.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای آشنایی کاملی با مسائل و معضلات پیرامون زندان و زندانی دارد، اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط سازمان زندان‌ها، انجمن حمایت و ستاد دیه در ماه مبارک رمضان در بحث آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شد و این برنامه‌ها تا پایان سال استمرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.