حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
شناسه : 28823

مجید احسانی  اظهار کرد: زندان مرکزی ایلام که سالیان متمادی در داخل شهر مستقر بود که با تلاشی شبانه روزی پس از ۱۸ سال به خارج از شهر منتقل شد. از سال ۱۳۸۱ انتقال زندان به خارج از شهر به منظور بهره مندی از فضای مناسب رفاهی، فرهنگی، اشتغال و… باهدف اجرای برنامه های اصلاحی و […]

پ
پ

مجید احسانی  اظهار کرد: زندان مرکزی ایلام که سالیان متمادی در داخل شهر مستقر بود که با تلاشی شبانه روزی پس از ۱۸ سال به خارج از شهر منتقل شد. از سال ۱۳۸۱ انتقال زندان به خارج از شهر به منظور بهره مندی از فضای مناسب رفاهی، فرهنگی، اشتغال و… باهدف اجرای برنامه های اصلاحی و حفظ کرامت زندانیان آغاز شد و این مهم با هدف رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی و استاندارد سازی محل نگهداری زندانیان همچنین تحقق سیاست های نوین قوه قضاییه انجام گرفت‌.

وی افزود: فاز اول این ندامتگاه در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ توسط رئیس قوه قضاییه از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط فاز دوم این پروژه نیز تکمیل شود.

مدیرکل زندان های استان ایلام بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۳۰ زندانی از زندان آزاد شدند که ۲۱ نفر از آنان جرایم غیر عمد بوده و ۹ نفر از محکومان نیازمند مالی نیز با کمک انجمن حمایت از زندانیان آزاد شدند.

احسانی درادامه گفت: بیش از ۹۶ درصد از دادرسی ها در سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۵۸ مورد بازدید توسط مراجع قضایی از زندان استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل زندان های استان ایلام بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیک در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۴۶ درصدی داشته است و زندانیان در سال ۱۴۰۱ از ۵۹ پابند الکترونیکی فعال بهره مند شدند.

وی درخصوص راهکارهایی برای کاهش جمعیت کیفری،اظهار کرد: از جمله راهکارهای کاهش جمعیت کیفری میتوان به برگزاری جلسات ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانها، بازدید و دوره ای قضات از زندان ها به جهت اجرای طرح های پایش و غربالگری، شناسایی زندانیان واجد شرایط جهت استفاده از تمامی ارفاقات قانونی ‌و استفاده حداکثری از قوانین همچنین تلاش در جهت جلب کمک خیرین به جهت آزادی زندانیان محکوم مالی اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.