حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
شناسه : 28552

مجتبی قهرمانی اظهار کرد : در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه تأکیدات وی در خصوص لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، این پرونده قصاص به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی اظهار کرد : در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه تأکیدات وی در خصوص لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، این پرونده قصاص به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

وی در ادامه افزود: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و اولیای دم تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که خوشبختانه با استناد به عفو و رأفت اسلامی در نهایت رضایت خود را اعلام کردند.

وی گفت: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومان به قصاصی که از ابتدای امسال از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به ۷ نفر رسیده است.

قهرمانی همچنین، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره ائمه معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای شورای حل اختلاف در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.