حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
شناسه : 28555

 علی دهقانی در جمع رؤسا و مستشاران محاکم تجدیدنظر استان با تبریک فرا رسیدن روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همان گونه که آرای دیوان عالی کشور به عنوان الگو میان قضات و وکلا مطرح می‌شود، انتظار ما و جامعه […]

پ
پ

 علی دهقانی در جمع رؤسا و مستشاران محاکم تجدیدنظر استان با تبریک فرا رسیدن روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همان گونه که آرای دیوان عالی کشور به عنوان الگو میان قضات و وکلا مطرح می‌شود، انتظار ما و جامعه نیز این است که قضات تجدیدنظر استان، در کنار فصل خصومت و رسیدگی به اعتراضات اصحاب پرونده درخصوص آرای دادگاه‌های بدوی و کیفرخواست‌ها، در صدور آرای نهایی نیز چنان عمل کنند که رویه‌سازی شود و این امر نیاز به صدور آرای موثر، مستدل و محکم است.

وی تصریح کرد:نشست‌های قضایی با حضور قضات باتجربه استان بسیار اثرگذار و سودمند است و امیدواریم این نشست‌ها استمرار داشته باشد چراکه این امر به اتقان آرا کمک شایانی می‌کند.

دهقانی با تاکید بر اهمیت مسئله اخلاق‌مداری و حفظ معنویت در کار، گفت: نظام‌مند کردن نظام ارجاع، توزیع متناسب کار در دستگاه قضایی، تخصص‌گرایی در محاکم تجدیدنظر، شناسایی قضات توانمند محاکم بدوی جهت ارتقا به محاکم تجدیدنظر، استفاده از ظرفیت داوری‌های تخصصی جهت کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و ارتقای آموزش‌های قضایی از برنامه‌هایی است که برای کاهش مشکلات محاکم قضایی به ویژه دادگاه‌های تجدیدنظر اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: از معاونان قضایی می‌خواهیم که با جمع‌آوری پیشنهادات و راهکارهای قضات دانشمند و باتجربه استان، به تدوین بخشنامه‌ و برنامه‌هایی در جهت ارتقای دستگاه قضایی استان برسند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا ضمن پرهیز از آمارگرایی، به کاهش آمار پرونده‌ها در راستای تسریع در حل و فصل دعاوی و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها نیز توجه شود و برای این موضوع باید کارگروه‌هایی با رویکردهای متنوع علمی تشکیل تا همفکری لازم در این خصوص انجام شود.

گفتنی است در ادامه این نشست که با حضور معاونان رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، برخی مشکلات موجود در دادگستری استان و محاکم تجدینظر استان بررسی شد و از زحمات قضات بازنشسته محاکم تجدید نظر استان خوزستان طی سه سال اخیر با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.