حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
شناسه : 28291

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق  بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است. وی افزود: در حال حاضر ما  یک هزار و ۵۰۰ نوع عنوان جزائی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مد نظر ما در رابطه با ۳۰ عنوان […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق  بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر ما  یک هزار و ۵۰۰ نوع عنوان جزائی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مد نظر ما در رابطه با ۳۰ عنوان است که بیشترین تعداد تولید پرونده را دارند و باید تلاش کنیم تا از این تعداد حدود ۶ مورد جرم زدایی و قضازدایی شود.

وی افزود: به عنوان مثال برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود و مشکلات هر سازمان برای حل و فصل باید به خود سازمان واگذار شود.

وی افزود: معاونت حقوقی قوه قضاییه برنامه‌های خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و در رابطه با آن جلسات مختلفی صورت گرفته است که پس از جمع بندی موارد و تصویب لایحه مذکور، نتایج آن به اطلاع عموم  خواهد رسید.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با اشاره به حمایت و کمک دستگاه قضا پیرو اجرای برنامه هوشمند سازی یارانه ها در کشور اظهار کرد: قوه قضاییه در این زمینه به عنوان بازوی نظارتی در کنار دولت یاری خواهد رساند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: دولت با اهتمام تمام به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه ها ورود کرده است و دستگاه قضا هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.