حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
شناسه : 28255

 غلامعلی دهشیری در حاشیه سی امین و آخرین جلسه طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی که در محل آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: طرح ۳۰شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی از شب اول ماه مبارک رمضان شروع و در این ماه پر برکت و لیالی ارزشمند، […]

پ
پ

 غلامعلی دهشیری در حاشیه سی امین و آخرین جلسه طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی که در محل آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: طرح ۳۰شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی از شب اول ماه مبارک رمضان شروع و در این ماه پر برکت و لیالی ارزشمند، در مساجد منتخب شهر یزد و سایر شهرستان های استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: این طرح در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه، مردمی کردن آن، افزایش سرمایه های اجتماعی و بالابردن سطح آگاهی های حقوقی و قضایی مردم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی، ۵ مقام قضایی از رده های مختلف شامل معاونین ارشد دادگستری استان، روسا و مستشاران محاکم تجدید نظر، قضات رسیدگی کننده در محاکم بدوی و قضات جوان دادسرا و همچنین مدیران کل و نمایندگان دستگاه های وابسته و وکلایی از مرکز وکلای قوه قضاییه در یکی از مساجد منتخب حضور یافته و به مردم و مراجعان مشاوره حقوقی و قضایی ارایه می دادند.

دهشیری گفت: در این طرح جمعا بیش از ۲ هزار ۲۵۰ نفر در سراسر استان با مقام های قضایی دیدار کردند و برای این تعداد جمعیت، بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت زمان گذاشته شده است که البته این زمان به صورت میانگین محاسبه شده است چرا که در برخی از شب ها تعداد مقام های قضایی شرکت کننده در طرح بیش از ۱۰ نفر و زمان حضور در مسجد بیش از ۲ ساعت بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: سعی بر این بوده تا همه مساجد پر جمعیت تر در محلات به ویژه محلات حاشیه ای و کم تر برخوردار در این طرح قرار گیرند و البته در مواردی هم بوده که خود متولیان مسجد پیگیر اجرای این برنامه در مساجد محل خویش بوده اند.

دهشیری با بیان اینکه قطعا این پایان کار نیست و این طرح استمرار خواهد داشت، افزود: قطعا پس از ارزیابی دقیق، سعی خواهد شد اگر عیب و ایرادی بوده برطرف و نقاط قوت این طرح تقویت شود.

وی همچنین تاکید کرد: دادرسی در عدلیه، دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و عدالت ورزی نیازمند ادله روشن، متقن و محکمه پسند است و در این ملاقات ها بیشتر سعی می شود به گونه ای مشاوره داده شود تا پیشگیری از وقوع جرم شکل بگیرد و آگاهی های عمومی و حقوقی مراجعین ارتقاء پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.