حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۱
شناسه : 27938

اصلاح اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات ایرانمصوب 1391,04,25با اصلاحات و الحاقات بعدی هیئت وزیران در جلسه مورخ 25 /4 /1391 بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمانها، شرکتها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت – مصوب 1377 – تصویب نمود: اساسنامه […]

پ
پ

اصلاح اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات ایران
مصوب 1391,04,25با اصلاحات و الحاقات بعدی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 25 /4 /1391 بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمانها، شرکتها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت – مصوب 1377 – تصویب نمود:

اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات ایران، موضوع تصویب نامه شماره 230246/ ت40675هـ مورخ 10 / 12 /1387 به شرح زیر اصلاح می شود:

– در عنوان و مواد اساسنامه حسب مورد، واژه «شرکت» به «سازمان» اصلاح می شود.

– ماده (6) و تبصره آن به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 6 – سرمایه سازمان مبلغ چهارصد و یازده میلیارد و پانصد و نود هشت میلیون و دویست و شصت هزار و ششصد وسی و نه (639/ 260/ 598 /411) ریال می باشد که به چهار میلیون و یکصد و پانزده هزار و نهصد و هشتاد و دو (982 /115 /4) سهم یکصد هزار (000 /100) ریالی و شصت هزار و ششصد و سی و نه (639 /60) ریال پاره سهم با نام تقسیم می گردد و صد درصد سهام متعلق به دولت است.
تبصره – پس از ابلاغ این اساسنامه مراجع قانونی ذی ربط بنا به درخواست سازمان وفق قوانین و مقررات مربوط، اسناد مالکیت اراضی و املاکی را که به نام شرکت فناوری اطلاعات بوده است در دفاتر مربوط به نام سازمان اصلاح می نمایند.

– متون زیر به عنوان بندهای (21) تا (33) به ماده (7) اضافه می شود:
21 – اجرا، توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات و بهره برداری از آن مبتنی بر الزامات و نیازهای خدمات فناوری اطلاعات کشور بر پایه منافع و امنیت ملی، توسعه کسب و کار و ارایه خدمات به مردم.
22 – اداره و راهبری ظرفیتهای کشور جهت تأمین بستر و خدمات زیرساختی مورد نیاز توسعه فناوری اطلاعات کشور.
23 – تأمین ظرفیت و ساز و کارهای فنی و حقوقی جهت ممیزی و صدور گواهی تأیید فناوری ها، فرآیندها و تجهیزات فناوری اطلاعات شامل سخت افزار، نرم افزار و خدمات مربوط، توسط مراجع ذی ربط.
24 – بکارگیری ساز و کارهای لازم و تلاش برای انتقال و بومی سازی فناوریها و تجهیزات کلیدی مورد نیاز حوزه فناوری اطلاعات.
25 – حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک و خدمات عمومی الکترونیکی نظیر پایگاه اطلاعات هویتی و زیرساخت ملی داده های مکانی.
26 – صدور پروانه فعالیت و بهره برداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ارایه هرگونه خدمات فناوری اطلاعات مشتمل بر شبکه های اختصاصی گسترده، مراکز داده توزیع و ارایه خدمات اینترنت، خدمات مبتنی بر وب نظیر موتور جستجو، رایانامه، کارت هوشمند، خدمات الکترونیکی دولت، رایانش ابری، مدیریت امنیت اطلاعات، نرم افزارهای متن باز و نرم افزارهای دارای کاربری ملی و چگونگی جبران خسارت ناشی از عدم اجرای آن در چارچوپ قوانین و مقررات مربوط.
27 – نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه ها در چارچوپ مفاد پروانه های صادر شده و رسیدگی به تخلفات و ملزم نمودن آنان به انجام تعهدات و وظایف از طریق اخطاریه یا لغو موقت یا دایم امتیازها و پروانه های بهره برداری در حوزه فناوری اطلاعات برابر شرایط مذکور در پروانه های صادره در چارچوپ قوانین و مقررات مربوط.
28 – تدوین استانداردها و ضوابط و نظام های کنترل کیفی و ارایه آن به مراجع ذی ربط و تأیید نمونه تجهیزات مورد استفاده در حوزه فناوری اطلاعات در کشور.
29 – راه اندازی ساختار مدیریتی امنیت و پدافند غیرعامل به منظور اجرای طرح ساماندهی و راهبری امنیت، ایمنی و پایداری حوزه فناوری اطلاعات کشور در چارچوپ سیاستهای ابلاغی.
30 – حمایت از طرحها و ظرفیتهای پژوهشی توسعه فناوری اطلاعات کشور.
31 – حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در حوزه توسعه فناوریهای بومی و همچنین خدمات فنی در حوزه فناوری اطلاعات.
32 – ایجاد، مدیریت، توسعه و اجرای پروژه های حوزه فناوری اطلاعات بخصوص در مناطق محروم که بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری ندارد.
33 – اجرای فعالیتهای مربوط به کارگزاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.

– در بند (2) ماده (8) و سایر مواد مربوط حسب مورد عبارت «هیئت مدیره و مدیرعامل» به عبارت «هیئت عامل و رییس سازمان» اصلاح می شود.

– ماده (9) به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 9 – مجمع عمومی سازمان از اعضای زیر تشکیل می شود:
1 – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رییس)
2 – وزیر اطلاعات
3 – وزیر کشور
4 – وزیر صنعت، معدن و تجارت
5 – وزیر آموزش و پرورش
6 – معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور
7 – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

– تبصره های (1) و (2) ماده (15) به شرح زیر اصلاح می شود.
تبصره 1 – رییس سازمان که رییس هیئت عامل می باشد بالاترین مقام اجرایی سازمان است که از بین اعضای هیئت عامل و با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب و معاون وزیر محسوب می گردد.
تبصره 2 – اعضای هیئت عامل باید به طور تمام وقت به خدمت درسازمان اشتغال داشته باشند.هر یک از اعضای هیئت عامل به ترتیبی که هیئت عامل مشخص می کند، راهبری حوزه ای از فعالیت های سازمان را عهده دار خواهند بود.

– بند (12) ماده (20) حذف و شماره بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می شوند.

8(اصلاحی 15/02/1392)– ماده (21) حذف و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می شوند.

این اصلاحیه به موجب نامه شماره 47707 / 30 / 91 مورخ 19 / 5/ 1391 شورای نگهبان به تأیید شورای یاد شده رسیده است.

معاون اول رییس جمهور – محمدرضا رحیمی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.