حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
شناسه : 27811

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال‌آفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم ترین برنامه‌های دستگاه قضا در راستای شعار سال مقام معظم رهبری است. وی گفت: تحول در دستگاه قضایی موجب به روزشدن خدمات، تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی […]

پ
پ

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال‌آفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم ترین برنامه‌های دستگاه قضا در راستای شعار سال مقام معظم رهبری است.

وی گفت: تحول در دستگاه قضایی موجب به روزشدن خدمات، تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی و اقدامی ماندگار خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از تحول صورت گرفته در روند استعلامات و بخشنامه ها و نقش آن در تسهیل دسترسی قضات به اطلاعات مورد نیازشان برای تسریع در تصمیم گیری اظهار کرد: به‎کارگیری ابزارهای نوین مقدمه شکل گیری دولت الکترونیک است که ضرورتی جدی برای کشور به حساب می آید.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر تداوم استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضا برای کاهش هزینه‎‌ ها و افزایش بهره‎ وری خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری موجب به‌روزشدن خدمات و تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شده و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بر لزوم راه ‎اندازی سامانه های الکترونیک برای مقابله با قاچاق هم تأکید کرد و با اشاره به آثار مثبت آن برای کشور، گفت: قوه قضاییه در بین همه دستگاه ها به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و تلاش خود را برای نیل به اهداف دستگاه قضا به کار خواهد بست.

معاون اول قوه ی قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تولید به هیچ وجه نباید در استان متوقف شود و دستگاه قضا به هیچ وجه راضی نیست کارخانه‌ای به خاطر تخلف یک نفر تعطیل شود، بلکه باید شخص خاطی مورد پیگرد قرار گرفته اما کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: قضات باید ضمن حمایت قاطع از سرمایه گذاران و تولید گران، با قاطعیت با مفسدین اقتصادی، محتکران و موانع سرراه تولید برخورد قاطعانه انجام دهند و صف مفسدان و کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند باید از سرمایه‌گذاران سالم و دارای اهلیت جدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق یادآور شد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری و تعلیق مجازات در صدور احکام قضایی باید همواره مورد توجه قضات قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بزرگان و متنفذین آبروی خود را برای حل و فصل پرونده‌ها گرو گذاشته‌اند و امروز نقش شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌ها بر کسی پوشیده نیست و باید این مراکز را در اقصی نقاط کشور بسط و گسترش دهیم.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید با کار جهادی در تمامی زمینه‌ها تلاش کرده و در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در پایان از رئیس کل دادگستری استان ایلام خواست: با ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر برنامه‌های تحولی را اجرایی کنند و برنامه‌های هدفمند و با زمان‌بندی مشخص را به عنوان اولویت‌های اصلی مد نظر قرار دهند.

در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: دستگاه قضا آخرین پناهگاه مظلومین و کسانی است که به آن ها ستم شده و خدمت در این مجموعه اجر بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار با توجه به اهمیت عدالت و تاکید بر این که هر کس باید به اندازه توان در اجرای عدالت تلاش کند، افزود: یک ساعت عدالت برتر از هفتاد سال عبادت کسی است که شب‌ها نماز بخواند و روزها روزه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی این است که به عدالت رفتار شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: مبارزه با زمین خواران و کوه خوارانی که منابع ملی را به نفع خود مصادره کرده‌اند از اقدامات جدید دستگاه قضا بوده که مورد رضایت مردم قرار گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: کاهش اطاله دادرسی و ارتقاء ابلاغ الکترونیکی از دیگر اقدامات مهم دستگاه قضایی جهت رسیدگی سریع به پرونده‌ها است.

امام جمعه ایلام در بخش پایانی سخنان خود خواستار رفع مشکل برخی از شهروندان حاشیه‌ی شهر ایلام شد که مالکیت عرفی بر زمین های خود دارند ولی برای دریافت سند با معضل روبرو شده‌اند و همراهی دستگاه قضا را برای رفع این مسئله خواستار شد.

استاندار ایلام نیز در این آیین ضمن قدردانی از عملکرد مناسب دستگاه قضا در استان ایلام، گفت: منطقه آزاد مهران ارتباط مستقیمی با صادرات، تولید و اشتغال دارد و قوه قضاییه باید کمک کند تا امنیت سرمایه گذاران در این منطقه و در سطح استان بیش از پیش فراهم شود.

بهرام نیا با قدردانی از خدمات «علی دهقانی» در زمان ریاست دادگستری استان گفت: همکاری، همراهی، گره گشایی، صداقت و مبارزه با فاسدین اجتماعی و اقتصادی از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

بهرام‌نیا با بیان این که رئیس جمهور نیز از بدنه کارای قوه قضاییه است، خاطر نشان کرد: این مهم یک مزیت بزرگ برای دولت به شمار می‌آید چرا که می‌تواند به حاکمیت بهتر دولت کمک کند.

بهرام‌نیا از عملکرد موفق دستگاه قضا در استان تشکر کرد و گفت: میزان جرم در استان کاهش یافته و در مقایسه با سنوات قبل استان مهیای هر نوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

در این مراسم همچنین رئیس کل سابق دادگستری استان ایلام در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکرد دادگستری ایلام در زمان مسئولیت خود، اظهار کرد: ابلاغ الکترونیکی پرونده‌های قضایی در این استان از ۷۲ درصد به ۹۲ درصد رسیده است و اطاله دادرسی و وقت رسیدگی به پرونده‌ها در استان نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علی دهقانی یادآور شد: ۵۱ درصد پرونده‌های مانده از قبل کاهش یافته و تنها در دادگاه تجدیدنظر و کیفری یک استان کاهش ۹۰ درصدی پرونده‌های مانده را داشته‌ایم و هم اکنون به کمتر از ۳۰۰ فقره رسیده است.

رئیس کل سابق دادگستری ایلام اظهار کرد: در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین ۹۵ درصد دادرسی زندانیان الکترونیکی شده است و رتبه برتر کشور را کسب کرده‌ایم و شوراهای حل اختلاف استان در تمامی شهرستان‌ها به سامانه مدیریت پرونده متصل شده است.

دهقانی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از جرم، سرقت ۲۰ درصد کاهش یافته و دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: همچنین مجازات های جابگزین حبس ۱۰۰ درصد افزایش یافته و ۳۲ قاضی جدید به مجموعه قضایی استان اضافه شده است.

در پایان رئیس‌کل جدید دادگستری استان ایلام بر کیفی‌سازی خدمات قضایی با هدف ارتقاء رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: تحول واقعی زمانی صورت می‌گیرد که رضایت مردم در آن دستگاه نهادینه شود و کیفی‌سازی خدمات قضایی با هدف ارتقاء رضایتمندی مردم ضروری است.

عمران علی‌محمدی اظهار کرد: در اجرای سند تحول و تعالی در سنوات اخیر در دستگاه قضایی استان ایلام، تغییرات زیادی صورت‌گرفته است، اما تحول زمانی رخ خواهد داد که با اعتماد سازی و کیفی‌سازی عملکرد بتوان رضایتمندی مردم را افزایش داد.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه تحولی قوه قضاییه در سال جدید و تاکید رئیس قوه قضاییه بر اجرای سریع و دقیق آن، گفت: براساس این برنامه جدید ابلاغ‌شده باید وضعیت موجود با دقت بررسی شود و پس‌از آن طی یک برنامه‌ریزی جامع، حرکت در جهت اجرای آن صورت گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام، تصریح کرد: برنامه جدید تحولی قوه قضاییه که تاکید بر کیفی‌سازی امور دارد، مبتنی بر سند تحول دستگاه قضایی است که به امضای مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه رسیده است‌ و محور فعالیت‌های دستگاه‌ قضا در استان خواهد بود.

علی محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با آسیب شناسی دقیق وضع موجود، و ایجاد شرایط نظارت بر دستگاه قضایی، در آینده ی نزدیک شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این مجموعه در استان خواهیم بود.

در این آیین ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات علی دهقانی، «عمران علی‌محمدی» به عنوان رئیس کل دادگستری استان ایلام و رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان معرفی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.