حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
شناسه : 27778

مهدی تقی زاده اظهار کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان از سال ۹۳ تا کنون زمینه جلب رضایت در ۹۹ پرونده قصاص را فراهم کرده و با جلب رضایت اولیای دم در این پرونده از اجرای حکم قصاص جلوگیری کرده اند که از این تعداد نیز ۳۲ مورد مربوط به سال گذشته بوده است. […]

پ
پ

مهدی تقی زاده اظهار کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان از سال ۹۳ تا کنون زمینه جلب رضایت در ۹۹ پرونده قصاص را فراهم کرده و با جلب رضایت اولیای دم در این پرونده از اجرای حکم قصاص جلوگیری کرده اند که از این تعداد نیز ۳۲ مورد مربوط به سال گذشته بوده است.

وی به ورود یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۲۴ پرونده و رسیدگی به یک میلیون ۳۴۴ هزار و ۴۸۹ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان طی ۷ سال اخیر اشاره و بیان کرد: ۵ هزار و ۱۲۲ محکوم با پیگیری اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان از زندان آزاد شده اند و در مجموع ۳۹۲ هزار و ۲۱۹ پرونده در استان کرمان طی این مدت به مصالحه ختم شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان اظهارکرد: نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح و سازش به طور میانگین در استان کرمان ۴۳ درصد بوده است و این استان از این حیث همواره جز استان های برتر کشور به شمار می رود.

تقی زاده ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی در کشور بحث آمار بالای زندانیان است که شوراهای حل اختلاف می توانند به عنوان نهاد بالنده به این موضوع کمک کنند؛ به طوری که تاکنون در استان کرمان ۱۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: تشکیل و فعالسازی نهادهای داوری و میانجی گری و ستاد صبر از جمله اولویت‌های کاری شوراهای حل اختلاف به شمار می‌رود و اقدامات گسترده ای نیز در این زمینه انجام شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف، نهادی موثر در کاهش موجودی و ورودی پرونده ها به محاکم دادگستری، به حداقل رسیدن وقت های رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی هستند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ صلح و سازش دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.