حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
شناسه : 27681

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در دیدار با مسئولان بسیج دانشگاه ها و نخبگان دانشجویی دانشگاه های شیراز با بیان اینکه درخواست‌های مطرح شده در این جلسه حکایت از دغدغه مندی جوانان متعهد و انقلابی دارد ، بیان کرد: همه مطالب عنوان شده دغدغه های عمومی جامعه بود و این نشان دهنده احساس […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در دیدار با مسئولان بسیج دانشگاه ها و نخبگان دانشجویی دانشگاه های شیراز با بیان اینکه درخواست‌های مطرح شده در این جلسه حکایت از دغدغه مندی جوانان متعهد و انقلابی دارد ، بیان کرد: همه مطالب عنوان شده دغدغه های عمومی جامعه بود و این نشان دهنده احساس مسئولیت شما دانشجویان و نخبگان است.

وی با اشاره اینکه استان فارس به لحاظ تعداد حوزه های قضایی بزرگترین حوزه قضایی کشور محسوب می شود،گفت: بزرگترین مشکل امروز مجموعه قضایی در استان فارس سیل پرونده هایی است که در نتیجه اختلافات مردم و عدم آگاهی  و تسلط به قوانین به مراجع قضایی و شبه قضایی جاری می شود که در این خصوص کنترل ازدیاد ورود پرونده ها و کاهش وقوع جرم و اختلافات، ما در دستگاه قضایی استان آماده دریافت پیشنهادات خلاقانه جوانان و دانشجویان هستیم.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه به مدیریت شدن اطاله دادرسی در استان فارس اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این دغدغه در دادگستری استان فارس تا حدود زیادی با مدیریت مناسب حل شده است که وجود تنها ۶۰۰ فقره پرونده در محاکم تجدید نظر، یکصد و نود  فقره پرونده در محاکم کیفری و ۴ هزار پرونده در محاکم حقوقی نشان دهنده کنترل و مدیریت مناسب اوقات رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین به حذف تشریفات ملاقات با عموم مردم اشاره کرد و بیان داشت: تکریم ارباب رجوع در مجموعه قضایی فارس یکی از اولویت ها است و در همین راستای رئیس کل ، دادستان مرکز استان ، معاونین و مسئولین کلیه حوزه های قضایی به صورت مستمر با مراجعان ملاقات می کنند و این موضوع به حضور مسئولین در اماکن عمومی، مساجد و زیارتگاه ها به منظور ملاقات به دور  از تشریفات و بی واسطه به مردم نیز تسری یافت است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه پاسخ به موضوعات مطرح شده توسط دانشجویان را  محور سخنان خود قرار داد و با بیان اینکه برخی معضلات اجتماعی و فرهنگی در شیراز باعث دغدغه ذهنی متدینن است گفت: بی تردید مسئولان از ایده ها ، طرح ها و پیشنهادات دانشجویان در راستای رفع و یا کاهش این معضلات استقبال خواهند کرد و دادگستری فارس نیز حامی شما در این مسیر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به طرح موضوع دانشجویان در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با فساد بیان کرد: استان فارس پس از استان تهران بیشترین و شدیدترین برخورد ها را با مدیران و مسئولان فاسد و متخلف داشته و این امر حاکی از اراده ما در دستگاه قضایی در برخورد قاطع با فساد است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه پرونده تعداد زیادی از این مسئولان در حوزه شهرستان ها و مرکز استان در مراحل گوناگون رسیدگی مقدماتی، تکمیلی و یا قطعیت آراء قرار  دارد، گفت: هر کدام از این پرونده ها که در چارچوب تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی قرار داشته باشند با نظر قاضی اجرای احکام در رسانه منتشر خواهد شد و این روند پیش از این نیز در خصوص پرونده های برخورد با مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی انجام شد.

وی همچنین به توجه دستگاه قضایی به موضوع ترک فعل مدیران نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این ظرفیت قانونی در مجموعه بازرسی استان و دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه با جدیت در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خصوص حمایت قضایی از واحد های تولیدی و توجه ویژه به این موضوع مهم که در سالهای اخیر مکرراً توسط رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) مورد تأکید قرار گرفته است نیز گفت:  یکی از اولویت های ما در مجموعه قضایی شناسایی و رفع مشکل واحد های تولیدی است که در همین راستا در سال گذشته از تعطیلی بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی با حمایت دادگستری فارس جلوگیری و یا به چرخه تولید بازگشتند.

وی در همین چارچوب از پیگیری های مستمر و ارائه راهکارهایی جهت خروج کارخانه های آی تی آی و آزمایش خبر داد و بیان داشت اخبار تکمیلی در این خصوص در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص کارخانه روغن نباتی نیز گفت: در صورت عدم ورود دستگاه قضایی بی تردید در حال حاضر شاهد تعطیلی این کارخانه بودیم اما با پیگیری صورت گرفته فعالیت این واحد تولیدی قدیمی شهر شیراز ادامه یافت و از تعطیلی کامل آن جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص اظهارات دانشجویان و اشاره به معضلات موجود در شهرصدرا نیز بیان کرد : رفع معضلات گوناگون شهر صدرا نیازمند  همکاری همه مسئولان است. بخش عمده واگذاری های غیر مجاز ، تغییر کاربرهای خارج از ضوابط و کوه خواری در این منطقه مربوط به کم کاری و نقص عملکرد در گذشته است و لازم است در درجه اول از ادامه این روند جلوگیری و به صورت همزمان با تخلفات صورت گرفته برخورد شود.

وی تصریح کرد : دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چارچوب وظایف دستگاه قضایی در پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و همچنین صیانت از حقوق عامه اقدام قاطعی را در دستور کار قرار داده است که تنها در سال گذشته منجر به رفع تصرف از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و بی تردید با ساخت و ساز های غیر مجاز چه در منطقه شهر صدرا و چه در سایر مناطق برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد در حوزه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان به موضوع کهنه رودخانه چنار راهدار و استخراج معدن در منطقه تنگ سرخ که به نوعی ریه تنفسی شهر شیراز محسوب می شود ورود داشت.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص تخلفات متعدد یکی از مجتمع های تجاری شهر شیراز پاسخ داد: کلیه قراردادهای واگذاری و همچنین معضلات فرهنگی از این مجموعه در حال بررسی است و مطابق ضوابط دستگاه های متولی با حمایت دادگستری ورود قانونی خواهند داشت .

رئیس کل دادگستری استان فارس  انتقادات وارد شده در خصوص تعطیلی برخی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از جمله مرکز علمی کاربردی دادگستری استان که در گرایش های مختلف حقوق به آموزش دانشجویان مبادرت داشت را وارد دانست و از تلاش در جهت ادامه فعالیت این مرکز خبر داد و خاطر نشان کرد: البته باید در این خصوص یک تصمیم گیری ملی اتخاذ شود و  اما در عین حال همه ما باید از قانون و مقررات تبعیت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی دغدغه دانشجویان بسیجی در خصوص فعالیت های افسارگسیخته فضای مجازی و اقدامات ضد اجتماعی و ضد فرهنگی در این حوزه را وارد دانست و با تأکید بر اینکه لازمه این اقدام اصلاح قوانین و مقررات است گفت: بیش از ۲ هزار پرونده قضایی در حوزه فضایی مجازی و کلاهبرداری های گوناگون و سایر جرایم داریم که هر ماه قریب به یک هزار پرونده به آن افزوده می شود. این موضوع یکی از نگرانی ها ما در مجموعه قضایی است.

وی در خصوص ورود دستگاه قضایی در جهت برخورد با گران فروشی ها و احتکار برخی کالا ها در شیراز و استان فارس نیز بیان کرد: این موضوع را با جدیت در حوزه دادستانی و تعزیرات حکومتی و همچنین سازمان صمت استان پیگیری می نماییم اما لازم است مردم نیز در صورت مشاهده و یا اطلاع از اقدام محتکران و یا گرانفروشی کالاها، موضوع را به نهاد های مرتبط اطلاع دهند.

در این نشست همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با تقدیر از احساس مسئولیت دانشجویان بسیجی در پیگیری امور و مطالبه گری به حق آنان از ادامه رسیدگی به پرونده سایت ایران خودرو در شیراز خبر داد و بیان کرد: ورود دادستانی در انتهای سال گذشته منجر به تحویل ۲ هزار ۷۰۰ خودرو به خریداران شد و تا انتهای اردیبهشت ماه نیز یک هزار دستگاه دیگر نیز به مشتریان تحویل خواهد شد.

سید مصطفی بحرینی همچنین به فعالیت های دادستانی شیراز در حوزه صیانت از حقوق عامه در حوزه های گوناگون شهری ، اراضی ملی ، فعالیت های محیط زیستی ، آب و سایر بخش اشاره کرد.

گفتنی است پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان فارس ۷ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز به بیان مطالبات و دغدغه های جامعه دانشجویی در حوزه های مختلف پرداختند.   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.