حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شناسه : 27675

نشست تبیین و تشریح برنامه‌های راهبردی سازمان بازرسی کل کشور، ویژه «آسیب‌شناسی گزارش‌های اختصاصی و اتقان آن‌ها» با حضور خداییان، قائم مقام سازمان بازرسی، رئیس کل دادگستری و دادستان تهران و قضات رسیدگی به پرونده‌های این سازمان برگزار شد. در ابتدای این نشست، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری و دادستان تهران […]

پ
پ

نشست تبیین و تشریح برنامه‌های راهبردی سازمان بازرسی کل کشور، ویژه «آسیب‌شناسی گزارش‌های اختصاصی و اتقان آن‌ها» با حضور خداییان، قائم مقام سازمان بازرسی، رئیس کل دادگستری و دادستان تهران و قضات رسیدگی به پرونده‌های این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری و دادستان تهران و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های اختصاصی سازمان بازرسی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

خداییان پس از استماع اظهارات حاضرین، با تقدیر از قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها فلسفه تاکید سازمان بازرسی دایر بر تسریع و تدقیق در رسیدگی به پرونده‌های ارسال شده به دستگاه قضایی مطابق با قانون را، پیشگیری از جرم و مفاسد و برخورد قاطع با فساد و دست اندازی به بیت المال عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور حمایت از مدیران سختکوش، پرتلاش و جهادی و توجه به مسائل مهم  و کلان را از اولویت‌های این سازمان در دوره تحول و تعالی مطرح و اظهار کرد: پرداختن به جزییات و بی توجهی به مسائل مهم به عنوان گلوگاه فساد، طبیعتا سبب مغفول ماندن رسالت اصلی سازمان بازرسی کل کشور یعنی آسیب شناسی قوی و متقن در حوزه بازرسی‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که بر همین اساس تاکید شده است که در بازرسی‌ها شناسایی و بستن گلوگاه‌های فساد در یک سازمان و دستگاه همواره مورد توجه باشد؛ چراکه در صورت مسدودسازی گلوگاه‌های فساد پرونده‌ای نیز برای ارسال به قوه قضاییه وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخورد قاطع و بدون اغماض سازمان بازرسی با مدیرانی که به جای توجه به بیت المال به مطامع شخصی خود فکر می‌کنند، تاکید کرد: برخورد با کسی که به دنبال سودجویی است و در قراردادها اول نفع خود و اطرافیان و سپس نفع جامعه را در نظر می‌گیرد، جای هیچگونه اغماضی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم دقت در رسیدگی ها تاکید کرد و خواستار اعمال توجه در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان شد.

خداییان با اشاره به اینکه در زمانی رسیدگی به پرونده ها باید از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور نیز دعوت بعمل آید، پیشنهاد داد که برنامه ریزی لازم برای تعیین یک کارشناس حقوقی و یک کارشناس موضوعی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر تدوین گزارش‌ به صورت مستند، مستدل، قوی و خلاصه، خطاب به بازرسان سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید مستندات و دلایل پرونده‌هایی که به مرجع قضایی ارسال می شود آنقدر کافی باشد که به نتیجه برسد، در غیراینصورت در ارزیابی عملکرد بازرس مربوطه بازتاب منفی خواهد داشت.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: پرونده‌ای نباید از سازمان بازرسی خارج شود مگر اینکه مطابق با قانون با دلایل و مستندات کافی همراه باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر نصب العین قرار دادن صحبت های رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اثربخشی‌گزارش‌ها، توجه به حفظ آبروی افراد در هنگام تهیه گزارش را مورد توجه قرار داد.

بنابراین گزارش، رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی هم در این نشست به آسیب شناسی گزارش‌های اختصاصی و پرونده‌های این سازمان در مراجع قضایی پرداخت.

وی با اشاره به تصریح ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور دایر بر رسیدگی به گزارش های سازمان در مراجع قضائی و هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی، حداکثر ظرف مدت سه ماه، گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌های این سازمان در دادگستری تهران را تبیین کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران هم در بخشی از این نشست به نقش اثرگذار و صلاحیت‌های سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد.

وعلی القاصی با تاکید بر توجه به اتقان گزارش‌ها، ادامه داد: گزارش‌های سازمان بازرسی باید از نظر درجه اعتبار به مثابه کیفرخواست ارسالی از ناحیه دادسرا به دادگاه باشد.

علی صالحی دادستان تهران هم خواستار ارسال گزارش با مستندات کامل شد و از ثبت گزارش‌های مهم سازمان بازرسی در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم و رسیدگی ویژه به آن‌ها خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.