حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
شناسه : 27649

نشست شورای افتاء و روحانیت اهل سنت با رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مبنی بر رسیدگی به برخی مسائل و مشکلات مردمی و کمک به مصالحه و مدیریت اختلافات بین مردم برگزار شد.در این دیدار شورای روحانیت و افتاء اهل سنت کرمانشاه از رئیس کل دادگستری استان در تحقق صلح و سازش و نیز اجرای […]

پ
پ

نشست شورای افتاء و روحانیت اهل سنت با رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مبنی بر رسیدگی به برخی مسائل و مشکلات مردمی و کمک به مصالحه و مدیریت اختلافات بین مردم برگزار شد.در این دیدار شورای روحانیت و افتاء اهل سنت کرمانشاه از رئیس کل دادگستری استان در تحقق صلح و سازش و نیز اجرای عدالت و حمایت از نهاد‌های شبه قضائی و شورای افتاء اهل سنت تقدیر به عمل آمد.

ماموستا عبدالرحمان مرادی امام جمعه اهل سنت استان کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون بالاترین ضریب همدلی و اتحاد میان اهل سنت و شیعه در کرمانشاه وجود دارد و این به دلیل پذیرش مشترکات و احترام به این اشتراکات و نیز دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی نقش شورای افتاء را در حل مشکلات مردم و حضور در میادین مختلف ملی و مذهبی با تأکید و تکیه بر ارزش‌های اسلامی را از امور برجسته فعالیت‌ها دانست و گفت: یکی دیگر از اصول اساسی ما مبارزه با افراط گرایی دینی و اسلامی است که با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و تأکید بر تعادل در اقدامات با آن مقابله جدی داریم.

امام جمعه اهل سنت استان کرمانشاه در ادامه ماموستا اسامه مرادی از دیگر فتاوی اهل سنت با تقدیر از همراهی و همکاری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: نقش ایشان در حل اختلافات خصوصا در حل موضوعات پیش آمده میان اهل سنت و اهل حق قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم، منوچهر صادقی قاضی محاکم تجدید نظر و عضو شورای افتاء اهل سنت و امام جمعه بخش ریجاب با اشاره به برخی از وظایف این شورا، کمک به مقوله صلح و سازش را از اولویت‌های این شورا بر شمرد و ادامه داد در بحث مسائل خانوادگی خصوصا در موارد مربوط به اهل سنت خواهان همکاری بیشتر هستیم و از شعب خانواده و تجدید نظر استان می‌خواهیم در این خصوص نظر شورای افتاء را جویا شوند چرا که مرجع جواب دهنده به مسائل فقهی اهل سنت در امور خانواده همین شورا است.

توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز با ابراز خرسندی از همکاری خوب دستگاه قضائی با جامعه اهل تسنن به خصوص شورای روحانیت و افتاء اهل سنت بر نقش ارزنده وی در حل مشکلات بین مردم تاکید و بیان کرد: رضایت و خشنودی ما این است مسائل و مشکلاتت مردم در دادگستری مطرح نشوند و خود مردم با استفاده از ظرفیت بزرگان خصوصا روحانیت مشکلات خود را مدیریت و حل کنند.

وی افزود: از همکاری با تمام مجموعه‌ها که می‌توانند و خواهان برقراری رابطه خوب بین مردم هستند استقبال می‌کنیم؛ چرا که معتقدیم مردم نیازمند رابطه خوب هستند و بیش از هر زمانی ضرورت وحدت و همدلی خصوصا میان برادران اهل تسنن و تشیع احساس می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه راه حل اصلی در اختلافات حتی در پرونده‌های قتل را مصالحه دانست و گفت: بار‌ها تاکید کرده‌ایم که صدور رأی نمی‌تواند اختلافات را حل کند؛ بنابراین انتظار ما از روحانیت اهل تسنن خصوصا شورای افتا این است در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ما را کمک و همراهی کنند.

در ادامه این جلسه مقرر شد یک شعبه شورای حل اختلاف با مدیریت ماموستا صادقی و عضویت شورای افتا در مسجد شافعی برای حل مشکلات مردم افتتاح شود.

در پایان این مراسم اعضای شورای افتاء اهل سنت با اهدا لوح سپاس به رئیس کل دادگستری استان از زحمات وی در برقراری صلح و سازش و اجرای عدالت تقدیر کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.