حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
شناسه : 27655

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی در نشست هیئت مدیره جدید مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی با اشاره به نقش مهم دو مجموعه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی در اجرای عدالت در جامعه توسط دستگاه قضایی، اظهار کرد: این دو، مجموعه‌هایی تخصصی هستند که در حقیقت یاری‌گر و کمک‌کننده ایجاد دادرسی عادلانه هستند. وی […]

پ
پ

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی در نشست هیئت مدیره جدید مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی با اشاره به نقش مهم دو مجموعه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی در اجرای عدالت در جامعه توسط دستگاه قضایی، اظهار کرد: این دو، مجموعه‌هایی تخصصی هستند که در حقیقت یاری‌گر و کمک‌کننده ایجاد دادرسی عادلانه هستند.

وی افزود: اهمیت کار این دو مجموعه می‌طلبد که یک نظارت عالمانه و شایسته‌ای بر عملکرد آنان وجود داشته باشد که برای تحقق این نظارت باید چند موضوع در آن دیده شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نظم و انضباط کاری و تسریع در انجام امور را باید سرلوحه کار‌ها قرار دهیم چرا که تأخیر در بیشتر مواقع آفات فراوانی به همراه دارد و در بسیاری از موارد این تاخیر‌ها هزینه‌های زیادی بر دوش مردم می‌گذارد، پس یکی از وجهه‌های نظارت شما تسریع در امور در قالب نظم و انضباط کاری و تخصصی باشد.

وی ادامه داد: یکی از موارد نظارت شایسته ارائه نظریات کامل، واضح، تخصصی و گره گشا است تا به صدور یک حکم و رای عادلانه کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: یک بُعد دیگر نظارت، بحث ارتقاء کارکرد و عملکرد است که لازمه آن ارائه آموزش‌های مستمر برای کارشناسان و وکلا است.

وی تصریح کرد: مواردی که در ارزیابی‌ها به این نتیجه می‌رسید که کارشناسان و وکلا ضعف‌های تخصصی دارند را احصا کنید، باید نقاط آسیب را شناسایی شود و این نقایص در دوره‌های آموزشی برطرف گردد تا مفید فایده واقع شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: کار حقوقی که در دستگاه قضا انجام می‌گیرد بسیار پیچیده و در موضوعات مختلف است به همین خاطر باید آموزش را همواره برای ارائه کار بهتر مد نظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: در بحث سلامت مالی و اخلاقی بسیار حساس باشید نه عینک خوشبینی بزنید، نه عینک بدبینی. اگر موضوعی هست باید دقیق بررسی شود تا حقی از مردم، وکیل یا کارشناس ضایع نشود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: برای ایجاد یک دادرسی عادلانه باید مراقب باشیم و از هیچ ایرادی چشم‌پوشی نکنیم چرا که عبور کردن از آنها، صدمه‌ای بزرگ به مجموعه و ذهن جامعه وارد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: در عین حال وضعیت اخلاقی و آموزه‌های دینی را فراموش نکنید. ما همه مدیون این نظام هستیم، پس انتظار می‌رود کارشناسان و وکلای وابسته به قوه قضاییه در مناسبت‌های ملی و مذهبی ما واقعا زنده، پویا و فعال باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوانی که در جامعه وجود دارد، سعی کنید همواره چشم دستگاه قضایی باشید اگر مشکلی را مشاهده می‌کنید به خصوص در ارتباط با مسائل مربوط به حوزه حقوق عامه، حتما تذکر دهید تا با کمک شما در صدد رفع آن برآییم.

در پایان این جلسه احکام انتصاب هیئت مدیره جدید مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی توسط رئیس کل دادگستری استان مرکزی به آنان اهدا شد. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.