حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
شناسه : 27612

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در نشست شورای سیاستگذاری شورا‌های حل اختلاف، خواستار مشارکت و اراده جمعی همه معاونین و روسای حوزه‌های قضایی استان در حمایت و نظارت دقیق بر عملکرد شورا‌های حل اختلاف بویژه در راستای ارتقاء فرهنگ صلح و سازش شد.وی همچنین بر ارجاع هدفمند پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل سازش به داوران […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در نشست شورای سیاستگذاری شورا‌های حل اختلاف، خواستار مشارکت و اراده جمعی همه معاونین و روسای حوزه‌های قضایی استان در حمایت و نظارت دقیق بر عملکرد شورا‌های حل اختلاف بویژه در راستای ارتقاء فرهنگ صلح و سازش شد.
وی همچنین بر ارجاع هدفمند پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل سازش به داوران و مؤسسات داوری و میانجیگری و همچنین هیات‌های صلح در مساجد تاکید کرد و افزود: فرهنگ صلح و سازش باید بیش از پیش در جامعه توسعه یابد تا شاهد کاهش اختلافات در جامعه باشیم.
رئیس شورای سیاستگذاری شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اشاره به ظرفیت بالای ماده ۸ شورا‌های حل اختلاف با موضوع رسیدگی بدون هزینه، ادامه داد: افرادی که نمی‌خواهند به مراجع قضایی مراجعه کنند، می‌توانند جهت صلح و سازش و بدون هزینه دادرسی به شعب حل اختلاف مراجعه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر لزوم تشکیل کارگروه سازش پرونده‌های قصاص در استان تأکید کرد و یادآور شد: استان فارس در چندین سال متوالی در زمینه مصالحه پرونده‌های قصاص در سطح کشور مقام اول را بدست آورده که این امر نشان دهنده ظرفیت خوب استان در احیاء سنت حسنه اصلاح ذات البین است و در مسیر تقویت این فرهنگ حسنه باید هر چه بیشتر از ظرفیت هیات‌های صلح، ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ، علما و روحانیت استفاده کنیم.
رئیس کل دادگستری فارس افزود: ارشادات و آگهی بخشی‌های حقوقی بخصوص در حوزه صلاحیت‌های شورا‌های حل اختلاف و رسانه‌ای شدن موارد صلح و سازش می‌تواند در ترویج این فرهنگ موثر واقع شود.
وی اظهار امیدواری کرد: در سال جدید با ارائه راه کار‌های نو و فرهنگ سازی در حوزه صلح و سازش بتوانیم فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بخشش، عفو و اصلاح ذات البین را در جامعه ارتقاء بخشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.