حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
شناسه : 27449

ناصر عتباتی روز چهارشنبه ۲۴ فروردین در جلسه تبیین سیاست‌های قوه قضاییه توسط معاون اول قوه قضاییه که به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد به بیان پیشنهادات دادگستری استان در راستای تدوین برنامه تحولی قوه قضاییه پرداخت و بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در برنامه تحولی قوه قضاییه توجه به امر پیشگیری است و […]

پ
پ

ناصر عتباتی روز چهارشنبه ۲۴ فروردین در جلسه تبیین سیاست‌های قوه قضاییه توسط معاون اول قوه قضاییه که به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد به بیان پیشنهادات دادگستری استان در راستای تدوین برنامه تحولی قوه قضاییه پرداخت و بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در برنامه تحولی قوه قضاییه توجه به امر پیشگیری است و معاون حقوقی قوه قضاییه تحرک خوبی را در این خصوص دارد و لازم است در بحث و بررسی قضاء زدایی و توجه به موضوع بهداشت قضایی و حذف عناوین کیفری متعدد، ولی غیر ضروری که باعث ورود قابل توجه پرونده‌های کیفری به دادسرا‌ها و محاکم می‌شود از طریق کمیسیون حقوقی – قضایی مجلس اقدام شود و نیز با برنامه‌هایی می‌شود خیلی از این عناوین را حذف و در اختیار مجموعه‌ها و سازمان‌های تخصصی پلیس و سایر ادارات مرتبط قرار داد.
عتباتی ادامه داد: شناسایی کانون‌های تشکیل پرونده در حوزه ادارات با بازنگری قوانین یکی از مباحثی است که با وجود آن می‌شود ورودی پرونده به دستگاه قضایی را کنترل کرد و هر چه قدر ما بتوانیم ورود پرونده به تشکیلات قضایی را مدیریت، کنترل و کاهش دهیم قطعاً تمام اهداف تعریف شده در سند تحول قضایی از جمله اتقان آراء، جلوگیری از اطاله دادرسی و سایر اهداف محقق خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه به لزوم ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای، حقوقی و قانونی، خصوصاً ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی با هزینه‌های حداقلی و رایگان و با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای و بالاتر بردن دانش حقوقی شهروندان می‌شود تا حد زیادی مردم را به سمت دقت در روابط حقوقی بین خود سوق داد که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد بود و در این خصوص دستگاه قضایی استان با همکاری صدا و سیما ۴۷ برنامه در حوزه جرایم و موضوعات کثیرالوقوع را برنامه ریزی کرده که از طریق همکاران قضایی و مجموعه وکلاء اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه از معاونت راهبردی قوه قضاییه درخواست کرد که ارزیابی عملکرد دادگستری‌ها با توجه به معیار‌های دقیق و بر اساس وضعیت استان‌ها صورت پذیرد.
عتباتی همچنین به تقویت واحد‌های مددکاری و مشاوره انتظامی تاکید کرد و گفت: دادگستری استان آذربایجان غربی در سال گذشته توانسته با تقویت این واحد‌ها ۲۳ هزار پرونده در سطح استان را با سازش خاتمه بخشد و از ورود پرونده‌ها به دادسرا‌ها جلوگیری کند.
پس از جلسه تبیین سیاست‌های فوه قضاییه، عتباتی در نشستی که با شورای معاونین و مسئولین قضایی استان داشت گفت: امسال تمرکز بر محور برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ است و باید معاونین ناظر ارتباطات خود را با حوزه‌های قضایی تقویت کند و مستمراً بر عملکرد‌ها و پیشبرد برنامه عملیاتی نظارت داشته باشند.
وی افزود: یکی از اقدامات جدی امسال تمرکز بر اتقان آراء است که این امر محقق نمی‌شود مگر با نظارت و ارائه طریق و مطالبه گری توسط معاونین ناظر که با توکل بر خدا نتایج و برکات مطلوبی به همراه خواهد داشت.
عتباتی در پایان گفت: مجموعه دستگاه قضایی استان فقط در مسیر کار هست و با حواشی کاری ندارد، خصوصاً بخش مدیریتی استان وقت کاری را به وقت اداری اختصاص نداده و خدمت به مردم استان شبانه روزی است و مسئولین قضایی استان وقت خود را در اختیار دستگاه، نظام و ارائه خدمات صادقانه به مردم با قصد قرب الهی قرار داده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.